اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد

آغاز طرح ویژه زمستانه از 22 آذر/ جان باختن 3400 نفر در زمستان 96

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: طرح ویژه زمستانه با هماهنگی کلیه دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان از 22 آذر آغاز شده و تا 22 اسفند ادامه خواهد داشت.

آغاز طرح ویژه زمستانه از 22 آذر/ جان باختن 3400 نفر در زمستان 96

به گزارش خبرنگار  انتظامی خبرگزاری فارس،‌ سردار تقی‌مهری رئیس پلیس راهور ناجا در کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی در مقر پلیس راهور ناجا به اجرای طرح زمستانه پرداخت و گفت: از 22 آذر آغاز و تا 22 اسفند ادامه خواهد داشت. 

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده و آمادگی همه دستگاه‌ها و بهره‌گیری از تجربیات سال گذشته برنامه طرح ویژه زمستانه اجرا خواهد شد. 

وی گفت: موضوع سقوط بهمن،‌ ریزش کوه، آبگرفتگی و یخ‌زدگی معابر از جمله مواردی است که باید برای آنها تمهیدات خاصی اندیشید. 

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور به آ مار تصادفات در زمستان سال گذشته پرداخت و اعلام کرد: بیش از 3400 نفر در سه ماهه زمستان 96 در اثر تصادفات رانندگی جان باختند؛ 68 درصد در تصادفات برون شهری و 32 درصد در تصادفات درون‌شهری. 

وی گفت: 38 درصد تصادفات به علت خستگی و عدم توجه به جلو،‌22 درصد سرعت غیرمجاز و 13 درصد سبقت غیرمجاز بوده است. 

سردار مهری از رانندگان درخواست کرد برای تردد در جاده‌ها تجهیزات زمستانی از جمله پوشاک و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند؛ همچنین وسیله نقلیه‌شان مجهز به بخاری، روشنایی و برف‌پاک‌کن بوده و با باک پر اقدام به رانندگی کنند. 

رئیس پلیس راهور ناجا به بارش برف در سال گذشته در معابر منتهی به تهران و بزرگراه‌های آن پرداخت و تصریح کرد: باید امسال تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم اندیشیده شود و خودروهای سنگین نمک‌پاش و برف‌روب پیش‌بینی شود تا دچار مشکل در این خصوص نشویم. 

وی به اربعین امسال پرداخت و گفت: با بهره‌گیری از سامانه هوشمند سپهتن توانستیم خدمات ارائه شده به شهروندان را از طریق سیستم حمل و نقل عمومی پیگیری کنیم؛ همچنین تعداد دقیق اتوبوس‌هایی که به مرز سه‌گانه اعزام شدند را نیز سنجیدیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول