اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد

ضرورت استعلام از دستگاه‌های خدمات‌رسان در تغییر کاربری اراضی/ دستگاه‌های نظارتی موارد تخلف را گوشزد کنند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نیاز است در تغییر کاربری اراضی از فضای سبز به مسکونی با دستگاه‌های خدمات‌رسان در راستای تأمین زیرساخت‌ها از جمله آب، برق، گاز و ... هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد.

ضرورت استعلام از دستگاه‌های خدمات‌رسان در تغییر کاربری اراضی/ دستگاه‌های نظارتی موارد تخلف را گوشزد کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عصر امروز جلسه کمسیون ماده 5 به ریاست استاندار چهارمحال و بختیاری و با حضور اعضا تشکیل شد.

در این جلسه مشکلات برخی اراضی و ساختمان‌ها که نیازمند تغییر کاربری بودند و یا معابری که نیازمند تعریض و یا کاهش عرض بودند در شهرهای بن، آلونی، بروجن و فرخشهر مورد بررسی قرار گرفت.

منافع عموم در مصوبات کمسیون ماده 5 مورد نظر قرار بگیرد

اقبال عباسی در این جلسه با تأکید بر رعایت قوانین در مصوبات جلسه کمسیون ماده 5، گفت: نباید اجازه دهیم که بی‌اطلاعی از برخی موضوعات موجب سوءاستفاده از اختیارات اعضای کمسیون شود و همچنین باید منافع عموم در مصوبات مورد نظر قرار بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در رابطه با تغییر کاربری فضای سبز به مسکونی در شهرها، افزود: نباید این تغییر کاربری موجب شود که سرانه فضای سبز شهرها از حالت استاندارد خارج شود و باید پس از این تغییر کاربری مکان مناسبی برای جایگزین کردن فضای سبز در مساحتی به همان اندازه در اصلاح طرح تفضیلی شهر لحاظ شود.

وی اضافه کرد: اگر شهرداری‌ها این کار را انجام ندهند، تخلف محسوب می‌شود و باید پاسخگو باشند و نیاز است در تغییر کاربری اراضی از فضای سبز به مسکونی با دستگاه‌های خدمات‌رسان در راستای تأمین زیرساخت‌ها از جمله آب، برق، گاز و ... هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد.

دستگاه‌های نظارتی بر رعایت قانون نظارت کنند

عباسی بیان کرد: در جلسات کمسیون‌های مرتبط با این موضوع دستگاه‌های نظارتی برای جلوگیری از تخلف می‌توانند موارد خلاف قانون را گوشزد کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه استعلام از دستگاه‌های خدماتی تنها برای پروژه‌های تغییر کاربری بزرگ لازم است، عنوان کرد: ممکن است در رابطه با تغییر کاربری اراضی استعلام صورت نگیرد و پس از مدتی دستگاه‌های خدمات‌رسان بگویند که امکان تأمین زیرساخت در آن منطقه را ندارند و یا میراث فرهنگی ایراداتی بر روی این موضوع داشته باشند، بنابراین گرفتن استعلام قبل از تغییر کاربری لازم است.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها اگر نمی‌توانند اراضی را برای فضای سبز تملک کنند، باید مجوز تغییر کاربری صادر کنند و در این موضوع منافع مردم بسیار اهمیت دارد.

رأی دیوان عدالت در خصوص تغییر کاربری اراضی قابلیت اجرایی دارد

عباسی در پایان اظهار کرد: رأی دیوان عدالت در خصوص تغییر کاربری اراضی قابلیت اجرایی دارد و اجرای رأی هیچ نیازی به مصوبه کمسیون ماده 5 ندارد.

صغری علیزاده در این کمسیون با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز در برخی از شهرها با استاندارد مغایرت دارد، گفت: در اجرای طرح‌های بزرگ برای تغییر کاربری اراضی استعلام از دستگاه‌های خدمات‌رسان ضروری است، اما در موارد جزئی نیاز به این کار نیست.

معاون اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه وارد شدن به موضوعات کوچک مانند تراکم ساختمان در شهرسازی، اعتراضات مردمی را در پی دارد، خاطرنشان کرد: باید مشکلات مردم با رعایت موارد قانونی حل شود.

مشکلات جابه‌جایی پارکینگ ترمینال شهر آلونی، درخواست تغییر کاربری یک زمینی در شهرستان بن از مسکونی به تجاری، تغییر کاربری یک زمین از فضای سبز به مسکونی در شهر فرخشهر و کاهش عرض کوچه‌ای از 10 متر به 8 متر از موارد مطرح شده در این کمسیون بود و تصمیمات لازم در این مورد اتخاذ شد.

انتهای پیام/68026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول