اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

کاردار پاکستان در گرگان عنوان کرد

پیش‎بینی افزایش واردات و صادرات بین پاکستان و ایران به بیش از 2 میلیارد دلار/ سفر 300 هزار پاکستانی به ایران در سال گذشته

کاردار پاکستان گفت: سال گذشته 1.3 میلیارد دلار با جمهوری اسلامی ایران واردات و صادرات داشتیم و امیدواریم امسال این رقم را به بیش از 2 میلیارد دلار برسانیم.

 پیش‎بینی افزایش واردات و صادرات بین پاکستان و ایران به بیش از 2 میلیارد دلار/ سفر 300 هزار پاکستانی به ایران در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، امران حیدر صبح امروز در نشست سفرا و کارداران و رایزانان فرهنگی 12 کشور با فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار کرد: خرسند هستم که در استان گلستان آمدم در نشست با تجار ایرانی فرصتی ایجاد شد که بین اتاق بازرگانی دو کشور ارتباطات قوی‎تری به وجود بیاید.

وی تصریح کرد: ایران و پاکستان روادید تجاری خوبی با یکدیگر دارند و سال گذشته 1.3 میلیارد دلار با جمهوری اسلامی ایران واردات و صادرات داشتیم و امیدواریم امسال این رقم را به بیش از 2 میلیارد دلار برسانیم.

کاردار پاکستان ادامه داد: تمام مواردی که مورد تجارت بین ایران و پاکستان است خارج از تحریم‎ها بوده و هیچ مشکلی بین تجارت بین دو کشور به وجود نمی‎آید.

حیدر تاکید کرد: با توجه به پتانسیل و ظرفیت‎های موجود بین دو کشور ایران و پاکستان مبلغ روادید تجاری بسیار ناچیز است و نیاز است که این مبلغ را افزایش چشمگیری دهیم.

وی گفت: زمینه‎های فعالیت‎های زیادی بین ایران و پاکستان وجود دارد و یکی از مهمترین آن صادرات پارچه است که پتانسیل خوبی در پاکستان دارد و تجار می‎توانند برای واردات به جمهوری اسلامی ایران بهره بگیرند.

کاردار پاکستان یادآور شد: در آوریل سال 2019 یک نمایشگاه تکس‎تی را در کشور پاکستان خواهیم داشت و از تجار ایرانی برای شرکت در این نمایشگاه دعوت می‎شود.

حیدر افزود: زمینه دیگری که مورد توجه قرار بگیرد این است که سال گذشته 300 هزار نفر از پاکستان به ایران سفر کردند و از ایران بازدید داشتند ولی  متقابلا این سفر از ایران به پاکستان اتفاق نیفتاده و این در حالی است که ما مسافران زیادی از اروپا و آسیا در پاکستان داریم.

وی گفت: در رابطه با گسترش روابط بین اتاق بازرگانی دو کشور می‎توانیم هیئتی از تجار پاکستانی به جمهوری اسلامی ایران بفرستیم تا با اتاق بازرگانی استان بازدید داشته باشند و نسبت به برنامه‎های آینده با یکدیگر صحبت کنند.

انتهای پیام/83015

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول