اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

قدرت کشور مبتنی بر دانایی جوانان است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر امروز شاهد پیشرفت‌ نظامی، موشکی و ماهواره‌ای در کشور هستیم همه را مدیون دانایی و توانمندی جوانان، اساتید و دانشمندان‌مان هستیم که اگر اینها را نداشتیم تا حالا آمریکا با چند تا موشک کار ما را تمام کرده بود.

قدرت کشور مبتنی بر دانایی جوانان است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت بیست و ششمین دوره هفته کتاب امروز با عنوان «کتاب، دانایی و توانایی کشاورزی» در سالن فجر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

مسئولان در این همایش کشور کردند تا اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی را در کشور و به ویژه در بخش کشاورزی ارائه دهند. وزارت جهاد کشاورزی هم همانند دیگر وزارتخانه‌ها برنامه‌هایی را در زمینه کتاب و کتابخوانی انجام داده و به دنبال تقویت‌ این بخش هستند.

فرازمند دبیر ستاد برگزاری مراسم هفته کتاب اعلام کرد: پورتالی را راه‌اندازی کرده که در آن برگزیدگان سال‌های گذشته اعلام شدند. کمیته داوران هم ایجاد شده تا برگزیدگان بخش کشاورزی توسط آنها انتخاب شوند. نمایشگاه کتاب، برگزاری مسابقات ازجمله دیگر کارهایی است که توسط ستاد برگزاری مراسم هفته کتاب صورت گرفته است.

نمایشگاهی هم در سالن مجاور محل برگزاری نمایشگاه دایر شده بود که کتاب‌های خود را به تخفیف ویژه به فروش می‌رساند، کتابهای که عرضه می‌شد بیشتر در حوزه‌های کشاورزی و روانشناسی بودند.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام سید رضا تقوی دامغانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی هم به بیان اهمیت کتاب و کتابخوانی و کتابت علم پرداخت. وی با استناد به احادیث و آیاتی از قرآن اهمیت کتاب و کتابخوانی در اسلام و جامعه اسلامی را خاطرنشان کرد.

تقوی دامغانی گفت: کتاب جلوه‌ای از وجود انسان است و انتقال دانش در اسلام بسیار تأکید شده و سفارش شده است که علوم کتابت شود.

وی گفت: کتاب و کتابخوانی باعث افزایش دانایی و آگاهی در جامعه می‌شود و همواره رابطه‌ای بین دانایی و توانایی وجود داشته است. هر چقدر دانایی افراد بیشتر شود توانایی آنها هم بالاتر خواهد رفت.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: تقریبا تمام توانامندی‌های ما مدیون دانایی ماست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر امروزه شاهد پیشرفت‌های عظیم نظامی، موشکی و ماهواره‌ای در کشور هستیم همه را مدیون دانایی و توانمندی جوانان، اساتید و دانشمندان‌مان هستیم که اگر اینها را نداشتیم تا حالا آمریکا با چند تا موشک کار ما را تمام کرده بود، اما نمی‌تواند چنین کاری بکند چون جوانان ما مجهز به قدرت علم و دانایی هستند.

وی همچنین گفت: به لحاظ پزشکی ایران هیچ چیزی کمتر از دنیا ندارد. ایران در زمینه تکثیر سلول‌های بنیادی و... با تکیه بر اساتید و دانشمندان قله‌های پیروزی را یکی پس از دیگری فتح کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی همچنین گفت: امروزه شبکه‌های مجازی آفتی برای کتاب و کتابخوانی شده است و بسیاری امروزه در فضای مجازی پرسه می‌زنند اما هیچ چیز هم گیرشان نمی‌آید.

د ر این همایش معاون وزیر جهاد و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی هم درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی در کشور و همچنین در بخش کشاورزی صحبت کرد.

خاوازی گفت: کتابهایی در حوزه کشاورزی با هدف افزایش آگاهی و اطلاعات بهره‌برداران، مهندسان و بهره‌برداران کشاورزی منتشر می‌شود و استقبال خوبی هم از این کتابها شده است.

در این همایش از کتاب و مجلات،‌اثر ترویجی،‌کتابخانه‌، پورتال، و مراکز برتر تقدیر شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول