اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

مدت زمان گفت‌وگوی خانواده‌ها به ۲۰ دقیقه کاهش یافته است

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: میانگین گفت‌وگوی خانواده‌های ایرانی در ۲۰ سال قبل ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه بوده است و اکنون با ورود فضای مجازی به ۲۰ دقیقه کاهش یافته است و ما تلاش تلاش کنیم تا گفت‌وگو در بین اعضای خانواده و همسالان ارتقا یابد.

مدت زمان گفت‌وگوی خانواده‌ها به ۲۰ دقیقه کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم تجلیل از المپیادها و رتبه‌های زیر ۱۰۰ کنکور سراسری اظهار کرد: موفقیت دانش‌‌آموزان در گروی همکاری اولیا و مربیان است و دانش‌آموزی موفق خواهد بود که اولیا و مربیان در کنار هم باشند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش شهر تهران در راستای ایجاد تحول در روند آموزش، راهکارهای گوناگونی را پیش رو دارد و تلاش می‌کند دانش‌آموزان را به سمت توسعه و پیشرفت کسب دانش هدایت کند.

فولادوند به گسترش نشاط اجتماعی به عنوان اولین سیاست اشاره کرد و افزود: افراد جامعه در کنار نیازهای اولیه مانند خوراک، پوشاک، بهداشت و آموزش و پرورش به نیازهای ثانویه مانند شعر، هنر، ادبیات، فیلم ورزش، تفریحی، موسیقی، سفرهای جمعی و مطالعه هدفمند نیاز دارند.

وی، افزایش مهارت آموزی در دانش‌آموزان را از دیگر برنامه‌ها بر شمرد و ادامه داد: مهارت ارتباط با دیگران، مهارت پرسشگری، مهارت زندگی، آموزش شهروندی از جمله این مهارت‌هاست.

 مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، ارتقای سطح جامعه‌پذیری دانش‌آموزان را سومین برنامه عنوان کرد و گفت: توجه به حقوق دیگران، هم‌دردی اجتماعی، گفت‌و‌گو، گذشت و بخشش از مهم‌ترین  مباحث ارتقای سطح جامعه پذیری دانش‌آموزان است.

وی با ییان اینکه گفت‌وگو یکی از حلقه‌های مفقوده جامعه است، اظهار کرد: میانگین گفت‌وگوی خانواده‌های ایرانی در ۲۰ سال قبل ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه بوده است و اکنون با ورود فضای مجازی به ۲۰ دقیقه کاهش یافته است و ما تلاش  تلاش کنیم تا گفت‌وگو در بین اعضای خانواده و همسالان ارتقا یابد.

فولادوند، برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان را مهمترین برنامه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: مدیریت و نظارت بر گسترش شبکه‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان از اقدامات بوده است.

وی با اشاره به برنامه ارتقای سطح اخلاق اجتماعی، گفت: جای مباحث اخلاقی و توانمندسازی اخلاق در موسسات علمی ما خالی است و به این سمت حرکت کردیم.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول