اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

سرپرست استانداری سمنان:

فرهنگ کتابخوانی توسعه یابد/ کتاب بهترین ابزار برای رسیدن به تعالی است

سرپرست استانداری سمنان بر لزوم توسعه فرهنگ کتابخوانی تأکید کرد و گفت: کتاب بهترین ابزار برای رسیدن به تعالی محسوب می‌شود.

فرهنگ کتابخوانی توسعه یابد/ کتاب بهترین ابزار برای رسیدن به تعالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سعید ناجی پیش از ظهر امروز در آیین بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار که با حضور مسؤولان استانی برگزار شد، ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: کتاب بهترین ابزار و وسیله برای رسیدن به تعالی انسان‌ها است.

وی اضافه کرد: اگر بنا باشد که همه مردم در کنار هم جمع شوند تا بتوانند تبادل افکار کنند، این کار امکان‌پذیر نیست و این وظیفه مهم برعهده کتاب قرار دارد.

سرپرست استانداری سمنان بیان کرد: انسان‌ها با استفاده از افکار و اندیشه‌های مختلف که در کتاب‌های نویسندگان گوناگون آمده است، می‌توانند در مسیر رشد، تعالی و ارتقای انسانی قرار گیرند.

ناجی ادامه داد: بی‌جهت نیست که خداوند به قلم قسم یاد کرده و آنچه از قلم به‌عنوان اندیشه و فکر بشریت بیرون می‌آید، در مسیر تعالی و رشد انسان‌ها نقش‌آفرین است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از فکر و اندیشه برمی‌آید که بر فکر و اندیشه می‌نشیند، افزود: اگر کتاب نبود، نمی‌توان این همه تجربه تاریخی را به آیندگان منتقل کرد، از آن درس گرفت و در مسیر زندگی از آن بهره‌مند شد.

سرپرست استانداری سمنان تأکید کرد: به‌طور مثال دیوان حافظ که هر چه می‌گذرد، تازه‌تر می‌توان آن را مورد استفاده قرار داد و سخنان سعدی چه به شکل نظم و نثر می‌تواند، کمک کند تا جوامع انسانی در مسیر رشد حرکت کنند.

ناجی اظهار کرد: همچنین از تجربیات سایر نویسندگان در طول تاریخ و اندیشمندان دینی می‌توان در کتاب‌ها استفاده کرد و از آنها در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شد.

وی با تأکید بر اینکه باید هرچه بیشتر به کتاب روی بیاوریم، گفت: باید از این میراث گرانبها استفاده کنیم و امیدوارم و هرچه بیشتر بتوانیم با کتاب و کتابخوانی مأنوس‌ شویم.

سرپرست استانداری سمنان همچنین ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت رسول خدا (ص) و امام جعفرصادق (ع)، خاطرنشان کرد: امیدوارم با وحدت، محبت و عطوفت بیشتر بتوانیم در کنار هم زندگی کنیم و کارها را پیش ببریم.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول