اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

سومین اجلاس شهرستانی نماز در ملایر برگزار شد

سومین اجلاس شهرستانی نماز در دانشگاه آزاد ملایر برگزار شد.

سومین اجلاس شهرستانی نماز در ملایر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، ظهر امروز سومین اجلاس شهرستانی نماز در دانشگاه آزاد ملایر برگزار شد.

یک کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه دو نگاه در مسائل دینی وجود دارد اظهار کرد: یک نگاه به امر دینی مانند نماز یک تکلیف البته با زحمت است و یک دیدگاه دیگر به آن نگاه عاشقی دارد.

حجت‌الاسلام امیررضا سلطانی با اشاره به اینکه همه ما با این نگاه که تمام دین محبت است، گفت: حضرت رسول(ص) اول مردم را عاشق خدا کرد، وقتی پای عشق خدا به میان بیایید مابقی مسائل حل خواهد شد.

وی یکی از مهمترین راهکارها برای جذب افراد به نماز را نوع نگرش‌ دانست و تصریح کرد: اگر ما نگرش درست را ارائه کنیم دیگر نماز برای ما تکلیف و زحمت نیست در واقع عشق به پروردگار است.

این کارشناس مذهبی  اضافه کرد: با نگرش عشق به خدا لذتی از تقوا برایمان ایجاد خواهد شد که هر چه بیشتر به آن سمت برویم بیشتر عاشق خدا و نماز خواندن می‌شویم.

وی با بیان اینکه باید اصلاح نگرشی در حوزه نماز داشته باشیم، اضافه کرد: در این راستا معضلاتی که وجود دارد را آسیب‌شناسی کرده‌ایم.

سلطانی با اشاره به شرایط امروز جامعه و کم اهمیت شدن مسئله مهم نماز در بین مردم گفت: ما خدا را برای مردم به درستی معرفی نکرده‌ایم و هنوز در تببین درست بسیاری از مسائل دینی مشکل داریم.

وی با بیان اینکه متاسفانه آثار واقعی و معنوی نماز را در رفتار، اخلاق و کردار خود در زندگی فردی و اجتماعی نمی‌بینیم تصریح کرد: باید قبل از اینکه مشکل را افراد بی‌نماز ببینیم بر روی چرایی بی‌تاثیری نماز بر روی افراد نمازخوان متمرکز شویم.

دبیر ستاد اقامه نماز همدان نیز با اشاره به اینکه بعد از 40 سال هنوز از نظر وضعیت نماز وضع مناسبی در کشور نداریم اظهار کرد: باید یک میزگرد تشکیل شود و صاحبان ایده بگویند چه کنیم که بعد از 40 سال این وضعیت را نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی حلم با بیان اینکه باید با همکاری آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های متولی یک اتاق فکر برای اشاعه فرهنگ نماز تشکیل شود، ادامه داد: باید بر روی ابزار اشاعه شیوه تربیتی فرهنگ نماز ورود کنیم.

وی افزود: امروز ما در در مبحث مخاطب‌شناسی، نیازسنجی مسائل مختلف و شیوها مشکل داریم و تنها این جلسات جواب نمی‌دهد.

دبیر ستاد اقامه نماز همدان اضافه کرد: هدف ما تنها صرف نماز خواندن نیست نماز یک وسیله است که از  طریق آن می‌توان به خدا نزدیک شد و به رشد و تعالی رسید.

در ادامه امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه امروز یکی از مهمترین مسائل در امور اجرایی و فرهنگی کشور باید توجه به نماز باشد اظهار کرد: باید پرچم نماز را به اهتزاز در آوریم.

حجت‌الاسلام محمد باقر برقراری با بیان اینکه باید صدای اذان در تمام دانشگاه‌ها، ادارات، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها طنین‌انداز شود، اظهار کرد: باید کاری کنیم مردم با ذوق و شوق  به سمت نماز بروند.

وی با بیان اینکه  باید تلاش کنیم تا آثار نماز را اعمال و رفتار ما بروز کند تصریح کرد: روحانیون و مسوولان فرهنگی رسالت بزرگی را در این حوزه دارند و باید با آگاهی بخشی به مردم در زمینه دین تلاش کنند.

 انتهای پیام/89013/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول