اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

گزارش فارس/

پایان پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه/ رونمايي از دوازده طرح بومي صنعت رسانه

رئيس رسانه ملي در حاشيه پانزدهمين اجلاس فنآوري رسانه دوازده طرح دانش بنيان از مجموعه دستاوردهاي بومي‌سازي بخش فني صنعت رسانه كشور، را رونمايي كرد.

پایان پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه/ رونمايي از دوازده طرح بومي صنعت رسانه

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، مراسم اختتامیه پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه با حضور علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما، رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی و جمعی از مدیران فنی کشور در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

این مراسم با تلاوتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و اجرای این مراسم را نیما کرمی به عهده داشت.

در این مراسم همچنین با حضور رئیس سازمان صدا و سیما از دوازده طرح بومی صنعت رسانه رونمایی شد و در این بخش علی عسکری در این مراسم به توضیحات تفصیلی هر یک از صاحبان طرح گوش کرد و درخصوص ویژگی‌های خلاقانه آن به طراحان نکاتی را متذکر شد. از مهم‌ترین طرح هایی که در این مراسم رونمایی شد سه پایه  پداستال استودیی بود که بیشتر در پخش زنده مسابقات ورزشی کاربرد دارد. کمباینر رادیویی اف ام از دیگر طرح های خلاقانه بود که مورد توجه رئیس سازمان قرار گرفت. این دستگاه توان تولید شده فرستنده های رادیویی را بایکدیگر تجمیع و مجموع ?تا ? کانال رادیویی را بر روی یک سیستم دکل و آنتن مشترک ارسال می‌کند. سامانه مانیتورینگ پوشش جاده ای قزوین رشت نیز از پروژه هایی بود که تحسین رئیس سازمان صداوسیما را برانگیخت. این سامانه مانیتورینگ لحظه ای پارامترهای حیاتی ایستگاه ها و تجهیزات ضمن تسریع در رفع خرابی تجهیزات و کاهش زمان قطعی پوشش ممکن‌ می‌کند.

بنا بر این گزارش اداره‌کل تحقیقات و جهاد خودکفایی با ارائه ۵ طرح در این نمایشگاه حضور برجسته ای داشت. این طرح ها عبارتند از: دستگاه سوئیچ  بومی لایه دو با پورت فیبر و سرعت ۱Gb/s ساخت شرکت پرمان، پدستال استودیویی ساخت شرکت پیروز برای بهره برداری در اداره‌کل تحقیقات و جهاد خودکفایی ، اداره‌کل پشتیبانی صدا و تصویر و معاونت سیما، سیستم اینترکام جامع تحت IP ساخت شرکت صمیم رایانه،برای بهره برداری در اداره‌کل فنی پخش، راه‌اندازی آزمایشی پخش زنده سرویس‌های تعاملی ترکیبی (HbbTV) برای بهره برداری در اداره‌کل رسانه‌های نوین و پروژکتور LED RGBW موتورایز ساخت شرکت بیان نور.

حضور اداره‌کل ساختمان و تأسیسات در این نمایشگاه با باز طراحی چرخه تبرید تراکمی با استفاده از مبردهای دوست‌دار محیط زیست نیز قابل توجه بود. همچنین به سفارش اداره‌کل نظارت و ارزیابی فنی از سامانه مانیتورینگ ایستگاه‌های تلویزیونی و اف‌ام نیز رونمایی شد. در این میان اداره‌کل فرستنده‌های تلویزیونی و رادیویی اف‌ام نیز با ارائه  کمباینر رادیویی اف‌ام ۱۰KW ساخت شرکت آنتن کار و راه اندازی سامانه مانیتورینگ پوشش جاده‌ای قزوین-رشت ساخت شرکت فرا افرند البرز - پردیس برای بهره برداری در اداره کل فرستند‌های تلویزیونی و اف‌ام، مرکز صدا‌وسیمای قزوین و مرکز صدا‌وسیمای گیلان در این رونمایی حضور داشت.

اداره‌کل ارتباطات زمینی نیز با ارائه دو محصول دستگاه ریمالتی پلکسر چهارکاناله ساخت شرکت فناوری پردازش نوین پردیس و لینک پرتابل سیگنال‌رسانی HD از دریا به ساحل ساخت شرکت فناوری موج خاور در این نمایشگاه حضور داشت. در این میان امور امنیت فضای مجازی با رونمایی از مرکز زیرساخت کلید عمومی سازمان صداوسیما (IRIB PKI Center) ساخت شرکت پندار کوشک ایمن در نظر دارد فضا را برای بهره برداری این محصول توسط اداره کل امنیت فضای مجازی، معاونت فنی و در نهایت کل سازمان آماده کند.

 محمد فهمی دبیر اجلاس پانزدهم در این مراسم با اشاره به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و مبتکران و مهندسان عرصه فنی گفت: رسانه ملی تا کنون توانسته است بخش زیادی از تجهیزات مورد نیاز خود را برای توسعه امو رسانه از چرخه تولید گرفته تا انتقال، توزیع و انتشار به همت متخصصان و مهندسان داخلی تامین کند و رونمایی از ۱۲ محصول فناوری رسانه گوهی بر حمایت معاونت توسعه فناوری رسانه از شرکت های دانش بنیان داخلی است.

وی تاکید کرد: این محصولات از نظر فناوری دارای شاخص های بالا و استانداردهای جهانی هستند و پس از سپری شدن مراحل آزمایشی به تولید انبوه رسیده اند و هم اکنون در فضای صنعتی شدن قرار گرفته اند.

به گفته قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه امسال تلاش شد محصولات در فضای وسیعی از حوزه های فنی انتخاب شود و علاوه بر اداره‌کل تحقیقات و جهاد خودکفایی، اداره کل فرستند‌های تلویزیونی و اف‌ام، اداره‌کل ارتباطات زمینی، اداره کل های امنیت فضای مجازی و فناوری رسانه های نوین نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول