اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

تنها ابزار کارآمد در مقابل تحریم ایثارو تقویت اتحاد ملی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در مقابل تحریم و جنگ نرم دشمنان تنها ابزار کارآمد ایثار و تقویت اتحاد ملی است.

تنها ابزار کارآمد در مقابل تحریم ایثارو تقویت اتحاد ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شامگاه چهارشنبه دومین همایش تجلیل از ایثارگران و فعالان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان خراسان رضوی و بزرگداشت شهید محمدطاها اقدامی با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مدیر موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، معاون هنری و فرهنگی، معاون هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده شهیدان و جانبازان در سالن همایش هتل میثاق مشهد برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ایثار وفداکاری رنگ خدایی است بیان کرد: ایثارگران در فرهنگ ایثار از تمام منیت‌ها گذشت کردند، و از خودپرستی به خداپرستی رسیدند.

جعفر مروارید فرهنگ ایثار در انقلاب اسلامی را برگرفته از فداکاری در جریان کربلا دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و فداکاری ایثارگران به پیروزی رسید و با گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی نیازمند دمیده شدن روح ایثار و فداکاری در انقلاب هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در مقابل تحریم و جنگ نرم دشمنان تنها ابزار کارآمد ایثار و تقویت اتحاد ملی است، خاطر نشان کرد: تمامی اقشار جامعه مدیون شهیدان و ایثارگران، و توسعه فرهنگ دینی و انسانی مدیون روحیه ایثارگری است، ما ایثارگری را به منزله فطرت پاک در نظر می‌گیریم، این فطرت در آموزه‌های اسلامی به بالندگی و بلوغ رسیده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در تمام دنیا موزه‌هایی برای الگوها و فداکاران کشور خود تاسیس می‌کنند اما ما این موزه‌ها را در فکر خود حفظ می‌کنیم و در قلب ما جای دارند و باید این میراث را به فرزندان و نسل خویش و به جامعه کنونی منتقل کنیم.

مروارید با اشاره به اینکه تجلیل از ایثارگران نخستین گام برای احترام به کرامت انسانی است متذکر شد: بالاترین کرامت انسانی را ما در فداکاری و روحیه از خود گذشتگی ایثارگران و شهدا می‌بینیم.

مشاور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به تقدیر از پنج نفر از اصحاب رسانه اضهار کرد: در سال گذشته از اصحاب رسانه و هنرمندانی که بیشترین خدمات را در حوزه هنر و ایثارگری داشتند تجلیل شد، با توجه به حادثه تروریستی اهواز تصمیم گرفتیم از خانواده شهید محمد طاها اقدامی نیز تجلیل کنیم.

رضا باباخانی بیان کرد: در بخش اعتبارات استان با مشکلات متعددی روبرو هستیم، بحث بیمه تکمیلی کارکنان دولت از اول آبان ماه با مشکل روبرو شده است.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی بیشترین ایثارگر را در سطح کشور دارد افزود: ۱۳۰ نفر از ایثارگران نیاز به بیمه تکمیلی دارند که رقم ۸۰ میلیون تومان اعتبارات برای آن لازم است که مبلغ یک چهارم آن تامین شده است و امیدواریم مشکلات بیمه تکمیلی خانواده شهدا و ایثارگران حل شود.

در حاشیه مراسم از پیک فرهنگ توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی رونمایی شد و از هنرمندان عرصه ایثار از جمله حاجتمند، روحی، غفوریان، عباس‌زاده، عاکف به پاس تلاش‌هایی که در اشاعه فرهنگ ایثار انجام دادند، تقدیر شد.

انتهای پیام/ 70058

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول