اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار «میرضیایف» با معاون دبیر کل سازمان ملل متحد/بررسی اوضاع افغانستان محور مذاکرات

معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در دیدار رئیس جمهور ازبکستان بر حل و فصل اوضاع افغانستان از طریق مسالمت آمیز تاکید کردند.

دیدار «میرضیایف» با معاون دبیر کل سازمان ملل متحد/بررسی اوضاع افغانستان محور مذاکرات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «مایکل میلر» معاون دبیر کل سازمان ملل متحد، مدیر کل شعبه سازمان ملل متحد در شهر «ژنو» با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در «تاشکند» دیدار کرد.

میرضیایف در این دیدار تاکید کرد: سفر هیئت سازمان ملل متحد برای حضور در نخستین نشست آسیایی حقوق بشر که روز پنجشنبه در «سمرقند» آغاز به کار می‌کند، نشانه بارزی از همکاری‌های دوجانبه بین ازبکستان و سازمان ملل متحد می‌باشد.

وی تاکید کرد: افزایش تماس‌ها و سفرهای متقابل برای گسترش بیش از پیش همکاری‌های ثمربخش ازبکستان با سازمان‌ها و نهادهای سازمان ملل متحد مبنی بر دستیابی به اهداف توسعه پایدار کمک می‌کند.  

میرضیایف افزود: به ابتکار ازبکستان در ماه ژوئن سال جاری میلادی برای نخستین بار قطعنامه ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مسائل تامین صلح، ثبات و توسعه پایدار در منطقه آسیای مرکزی به تصویب رسیده است.

معاون دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار گفت: سازمان ملل از اصلاحات و تحولات در ازبکستان مبنی بر تامین منافع، حقوق و آزادی حمایت می‌کند.

میلر تاکید کرد: سازمان ملل متحد از تلاش‌های ازبکستان برای تحکیم اعتماد، حسن همجواری و همکاری‌های موثر در آسیای مرکزی و همچنین کمک به توسعه پایدار در منطقه استقبال می‌نماید.

همچنین در این دیدار چشم انداز گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل ازبکستان با سازمان ملل متحد و همچنین مسائل روز بین المللی و منطقه‌ای بررسی شد.

طرفین مساعدت همه جانبه برای حل و فصل سیاسی اوضاع افغانستان که در تامین صلح و ثبات در منطقه آسیایی مرکزی یک عامل کلیدی می‌باشد را بررسی کردند.

در این دیدار برای هماهنگی تلاش‌های جامعه جهانی جهت پایین آوردن پیامدهای محیط زیستی دریاچه آرال از جمله از طریق اجرای برنامه‌ها و طرح‌های اجتماعی و اقتصادی در منطقه توجه خاصی مبذول شد.

همچنین معاون دبیر کل سازمان ملل متحد روز گذشته با «الهام جان نعمت اف» معاون اول وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار و همکاری‌های متقابل را بررسی کردند.

در این دیدار تاکید شد که دگرگونی‌های سیاسی و اقتصادی جاری در ازبکستان برای تحکیم همکاری‌های متقابل شرایط جدیدی را ایجاد می‌کند.

در حال حاضر در ازبکستان برای گسترش همکاری‌های متقابل با کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر، سازمان بین المللی کار، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو)، سازمان جهانی گردشگری و دیگر نهادهای سازمان ملل متحد برنامه هایی تصویب و به طور مشترک اجرا می‌شود.

ازبکستان در تاریخ دوم مارس سال 1992 میلادی به سازمان ملل متحد پیوست و در تاریخ 24 اکتبر سال 1993 میلادی در تاشکند نمایندگی سازمان ملل متحد افتتاح شد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول