اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

نماینده مردم ملایر در مجلس:

بانک‌ها با تولید هماهنگ نیستند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای از عدم همکاری بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به کشاورزان انتقاد کرد و گفت: بانک‌های ما با تولید هماهنگ نیستند.

بانک‌ها با تولید هماهنگ نیستند

 به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، محمد کاظمی ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح‌های تولیدی و کشاورزی ملایر با بیان اینکه ملایر را با خوشه‌های زرین و تاکستان‌های انگورش می‌شناسند اظهار کرد: انگور ملایر شهرت جهانی دارد و حتی برخی از کشورها انگور و کشمش خود را با برند ملایر بسته‌‌بندی می‌کنند.

وی  با اشاره به اینکه با این عنوان گام‌های نهایی ثبت جهانی انگور ملایر طی شده است، گفت: امیدواریم هر چه سریعتر شاهد ثبت جهانی انگور ملایر باشیم

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات امروز بخش کشاورزی در حوزه انگور در ملایر کاشت، و برداشت این محصول به روش سنتی است تصریح کرد: نمایندگان ملایر از همان ابتدای ورود به کار این دوره در مجلس مشکلات بخش کشاورزی ملایر را به جد پیگیری کرده که بتوانیم با کمک هم گام‌های اساسی برای رفع معضلات و مشکلات کشاورزی این شهرستان برداریم.

وی با اشاره به شرایط امروز کشور در بخش اقتصادئ و تحریم‌ها گفت: با این شرایط دیگر روش‌های سنتی کشاورزی جوابگو نیست و باید به سمت سیستم‌های به‌روز و کشاورزی نوین حرکت کنیم.

کاظمی با اشاره به اجرای طرح باغات داربستی در ملایر افزود: موفقیت یکی از باغداران ملایر با اجرای این طرح طی سال‌های اخیر باعث شده تا این باغدار نسبت به برداشت محصول سه برابر سایر کشاورزان برداشت داشته باشد که این موفقیت حاصل اجرای طرح‌های نوین در باغات او بوده است.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش نمایندگان و مسوولان ملایر ایجاد سیستم‌های نوین کشاورزی با همکاری خود کشاورزان در اراضی و باغات است گفت: ما در این زمینه تلاش کردیم اما تلاش ما در اجرای طرح فراز به نتایج قابل قبولی نرسیده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با درخواست از وزیر کشاورزی برای پیگیری مشکلات کشاورزان ملایر از همکاری نکردن بانک‌ها برای ارائه تسهیلات انتقاد کرد و افزود: بانک‌های ما با تولید هماهنگ نیستند. 

وی با بیان اینکه وقتی یک باغدار می‌خواهد وام بگیرد از دست بانک‌ها به ستوه می‌آید گفت: در این زمینه نیاز است بانک‌ها مشکلات کشاورزان را ببیند و نسبت به ارائه وام و تسهیلات اقدام کنند.

کاظمی با بیان اینکه توجه به مسائل ریز و درشت کشاورزی ملایر نیازمند توجه ویژه مسوولان وزارتخانه است از وزیر کشاورزی خواست دستور تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی مسائل بخش کشاورزی ملایر دهد.

وی  گفت: در این زمینه از وزیر و مسوولان وزارت کشاورزی درخواست داریم  با تشکیل این کارگروه  و پیگیری مشکلات، مسائل خرد و کلان کشاورزان ملایر را بررسی کرده و ما نمایندگان نیز بتوانیم از طریق این کارگروه پیگیری لازم را برای رفع مشکلات بخش کشاورزی داشته باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بر رفع مشکلات صادرات نیز تاکید کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به سامانه نیما صادرکنندگان ما باید ارز صادرات را به این سامانه تحویل دهند که تلاش شود روش بهتری برای عرضه صادرات داشته و  به نتایج مطلوبی در این زمینه برسیم.

انتهای پیام/89013/  40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول