اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

امام‌جمعه اقلید خواستار شد

لزوم پاسخگویی مسؤولان به سهامداران مجتمع تعطیل‌شده فولاد اقلید

امام‌جمعه اقلید با اشاره به تعطیلی مجتمع فولاد اقلید، از عدم پاسخگویی مسؤولان و مدیریت این واحد به سهامداران که نگران سرمایه‌هایشان هستند، انتقاد کرد.

لزوم پاسخگویی مسؤولان به سهامداران مجتمع تعطیل‌شده فولاد اقلید

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با گرامی‌داشت روز بسیج و با بیان اینکه بسیج سازمانی است که همراه با اسلام نشر و نما پیدا کرد، عنوان داشت: در بدو پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) با درایت و آگاهی از روح و حقیقت اسلام ناب محمدی(ص)، اقدام به تأسیس سازمان بسیج کردند.

وی از ارزش و مقام بلند بسیج سخن گفت و بیان کرد: هر مدیری در هر موقعیتی مفتخر است که بسیجی بوده و یا دارای تفکر بسیجی است.

امام‌جمعه اقلید به برخی از آیات قرآن اشاره کرد و افزود: بسیج ریشه در قرآن دارد و شجره طیبه‌ای است که در برخی از سوره‌های قرآن از آن سخن به میان آمده است.

طالبی برخی از فرمایشات امام خمینی(ره) در مورد ارزش و جایگاه بسیج را عنوان کرد و با استناد به آن، ادامه داد: تصور اینکه جهان خواران به‌ویژه آمریکا از ما و اسلام دست برمی‌دارند، ساده‌اندیشی است و نباید لحظه‌ای از مکر دشمن غافل شویم.

خطیب جمعه اقلید به فشار مداوم آمریکا به عراق برای منحل کردن بسیج مردمی اشاره کرد و یادآور شد: آمریکا می‌داند که به فرمایش امام خمینی(ره)، هر جا تفکر بسیجی باشد زیر بار آمریکا و مستکبران نرفته و در مقابل آن‌ها ایستادگی می‌کنند همان‌گونه که در یمن، سوریه و... شاهد هستیم که بسیج مردمی با دستان خالی چه‌کارها می‌کنند.

وی در ادامه ایمان، اخلاص، پیش رو، خط‌شکن، مسؤولیت پذیر، منظم، قانون‌مدار، دغدغه مند، آرمان‌گرا، دشمن‌شناس و... را ازجمله ویژگی‌های بی‌نظیر بسیج واقعی از دیدگاه مقام معظم رهبری برشمرد.

اشاره به برجام بخش دیگر سخنان امام‌جمعه اقلید در خطبه نماز جمعه امروز این شهر بود که طالبی در مورد آن گفت: پس از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام، اروپاییان متعهد شدند که درصحنه بوده و مفاد برجام را عملی می‌کنند، اما تاکنون و با چندین مرتبه امروز و فردا کردن و وقت‌کشی، هیچ پاسخ قطعی به ما نداده و شش ماه ما را سرکار گذاشتند.

طالبی با بیان اینکه اروپاییان بنا دارند تا دوره نخست ترامپ سپری و پایان یابد، به بخش‌هایی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه به این مذاکرات خوش‌بین نیستند، اشاره و عنوان کرد: بر اساس فرمایش رهبر معظم باید به داخل کشور رو آورده و بدانیم که آمریکا و اروپا سرابی بیش نیستند.

وی تصریح کرد: باید از نسل جوان تحصیل‌کرده و ظرفیت‌های موجود در مملکت استفاده کرده و بدانیم که چیزی کم نداریم.

خطیب جمعه اقلید در ادامه به برخی از مسائل مربوط به این شهرستان اشاره کرد و گفت: فروشگاه بنیاد 15 خرداد پس از سرقتی که در آن صورت گرفته است، خالی و معطل مانده و مسؤولان سطح کلان در مرکز کشور و استان هیچ تصمیمی برای آن نگرفتند درصورتی‌که در سطح شهرستان برای استقرار ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر، ستاد عتبات عالیات، هیأت رزمندگان اسلام و... نیاز به مکان داریم و این ساختمان می‌تواند کمک برای رفع این مشکل باشد.

امام‌جمعه اقلید با اشاره به تعطیلی مجتمع فولاد اقلید و با انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی به سهامداران و شرکای این واحد توسط مدیر آن یادآور شد: مردمی که سهامدار این مجتمع هستند، نگران سرمایه‌هایشان بوده و توقع پاسخگویی مسؤولان را دارند.

طالبی بیان کرد: به لطف خداوند متعال، کشتارگاه در حال راه‌اندازی مجدد است ازاین‌رو لازم است که سازمان خصوصی‌سازی به‌صورت جدی نسبت به رفع مشکلات این واحد همکاری کند چراکه تعلل روا نیست.

وی سپس به وضعیت بازار کشور اشاره و با انتقاد از عدم نظارت بر قیمت‌ها، عنوان کرد: باید برخورد جدی در این زمینه صورت گرفته و نظارت دقیق و مؤثری انجام شود.

امام‌جمعه اقلید میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) را تبریک گفت و عنوان کرد: خداوند متعال رسول خدا(ص) و خانواده ایشان را مایه الفت، وحدت و انسجام امت اسلام قرار داده است که ما در سایه آن زندگی مسالمت‌آمیز داشته و در برابر دشمنان اسلام، واحد، متحد و یکدست باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول