اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد:

اراضی روبه‌روی پارک کوهستان یزد فاقد کاربری مسکونی و تجاری است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به ضرورت هوشیاری مردم درزمینه خرید زمین، گفت: اراضی روبه‌روی پارک کوهستان یزد فاقد کاربری تجاری و مسکونی است.

اراضی روبه‌روی پارک کوهستان یزد فاقد کاربری مسکونی و تجاری است

محمدحسین رحیمی‌زاده در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، با اشاره به اینکه مردم در زمان خرید اراضی به نوع و کاربری زمین توجه و از مراجع صالح استعلام کنند، گفت: مدتی است برخی افراد و بنگاه‌های املاک در استان یزد اقدام به تبلیغ پیرامون فروش زمین‌های روبه روی پارک کوهستان کرده‌اند.

وی افزود: این افراد در آگهی‌ها و تبلیغات خود این زمین‌ها را با کاربری تجاری و مسکونی معرفی کرده‌اند که در این زمینه مردم باید هوشیار بوده و فریب سودجویان را نخورند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد تأکید کرد: نکته مهمی که در خصوص این اراضی باید موردتوجه قرار گیرد آن است که قسمتی از اراضی روبروی پارک کوهستان متعلق به دولت و بخشی از آن به اشخاص تعلق دارد؛ تمام اراضی فاقد کاربری مسکونی و تجاری است.

رحیمی‌زاده تصریح کرد: هرگونه قطعه‌بندی و تفکیک این زمین‌ها مطابق قانون ممنوع است و از تغییر کاربری این اراضی به مسکونی و تجاری جلوگیری می‌شود. شهرداری یزد نیز در محدوده اختیارات قانونی خود مکلف به برخورد با متخلفین در این زمینه است.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان یزد اذعان کرد: چنانچه بنگاه املاکی از مقررات و ضوابط جاری تخلف کند برابر ماده ۱۷ قانون نظام صنفی اتحادیه مربوطه باید با آن واحد برخورد قانونی کند.

وی در پایان گفت: مردم برای هرگونه خرید زمین ابتدا از نهادهای مربوطه استعلامات مربوطه را اخذ کرده و سپس اقدام به خرید زمین کنند؛ چراکه عدم استعلام در خصوص ماهیت زمین‌های مربوطه می‌تواند خسارات زیادی به خریداران آن وارد کند.

انتهای پیام/۹۰۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول