اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

سریال انتخاب شهردار بناب هرقسمت جذاب‌تر از قسمت قبل

صعود عبداللهی و تیزپاز به فینال انتخاب شهردار بناب

در جلسه شورای اسلامی شهر بناب عبدالله عبداللهی و محبوب تیزپاز به عنوان دو گزینه اصلی تصدی پست شهرداری بناب به مرحله نهایی راه یافتند و قرار است روز دوشنبه هفته جاری شهردار بناب از بین این دو گزینه انتخاب و معرفی شود.

صعود عبداللهی و تیزپاز به فینال انتخاب شهردار بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حدود 40 روز پیش بود که با استعفای نادر داوودی شهردار سابق بناب از سمت خویش حسن قلی‌پور به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب و در ادامه هر 7 عضو شورای اسلامی شهر بناب به دنبال گزینه‌ای مناسب برای سپردن کلید عمارت شهرداری بناب به وی بودند که در نهایت 9 نفر را به عنوان گزینه‌های تصدی این پست انتخاب و در صحن شورا معرفی کردند.

به دنبال معرفی گزینه‌های پیشنهادی و برگزاری جلسات بررسی گزینه‌ها و برنامه‌های آنها برای شهرداری بناب، 6 نفر از 9 نفر منتخب به عناوین مختلف و در بازه‌های زمانی متفاوت نامه انصراف خود را از قبول مسئولیت شهرداری بناب تقدیم شورای اسلامی شهر بناب کردند تا ادامه کار برای اعضای شورا کمی آسان‌تر شود.

در ادامه این قضایا، رئیس شورای اسلامی شهر بناب طی گفت‌وگویی از تصمیم این شورا برای انتخاب شهردار در روز شنبه سوم آذر ماه جاری خبر داد و روز موعود فرا رسید.

عقربه‌های ساعت 5 عصر روز شنبه را نشان می‌دهند که جلسه حساس شورای اسلامی شهر بناب برای انتخاب و معرفی شهردار آغاز می‌شود و در همان ابتدا قرار می‌شود بین 3 نامزد راه یافته به مرحله نهایی رأی‌گیری شود و دو نفر از آنها که بیشترین رأی را از 7 رأی اعضای شورا کسب می‌کنند، به دور بعدی راه یابند تا رأی‌گیری بین آن دو گزینه صورت گیرد.

پس از رأی‌گیری پرویز شهبازی با کسب یک رأی در مقابل 3 رأی دیگر گزینه‌ها عملاً از گردونه رقابت خارج می‌شود و قرار می‌شود شهردار از بین عبدالله عبداللهی و محبوب تیزپاز انتخاب شود.

با این تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر بناب همه متقاعد می‌شوند که این سریال به نقطه پایان نزدیک شده و قهرمان داستان هر آن باید از میان خیل بازیگران خود را آشکار سازد اما زهی خیال باطل که در این پروسه هر چه جلوتر می‌رویم، انتخاب شهردار تقریباً به یک بحران و معضل جدی تبدیل می‌شود، زیرا برخی جریانات که در شورای شهر کرسی و نماینده دارند، سعی می‌کنند تا با نزدیک شدن به طیف خود گزینه مدنظر را به عنوان شهردار معرفی و یا به عبارتی تحمیل کنند.

در باب اختلاف نظر اعضای شورای شهر بر سر انتخاب شهردار آینده و تنزل شأن و جایگاه شورا از سوی برخی اعضای شورای شهر همین بس که برخی افراد خارج از شورا برای شورای شهر تصمیم‌گیری می‌کنند و برخی اعضای شورا نیز همچون یک دستگاه اجرایی تصمیمات دیکته شده از بیرون را اجرا می‌کنند و چنان وانمود می‌کنند که این تصمیمات زاییده فکر و روح خود آنهاست.

این اعضاء در مرحله‌ای دیگر که احساس می‌کنند برخلاف اراده آنها فرد مورد نظرشان رأی لازم را برای تصدی پست شهرداری کسب نمی‌کند، سعی می‌کنند با خارج شدن از جلسه شورا تمرکز بقیه اعضاء را بر هم زنند، تغییر در زمان برگزاری انتخاب شهردار را مطالبه می‌کنند و یا پیشنهاد برگزاری مناظره بین نامزدهای نهایی تصدی پست شهرداری را ارائه می‌دهند تا بالاخره در روند انتخاب شهردار تعلل و یا تأخیر ایجاد کنند.

و در نهایت نیز برخی اعضای شورا با امضای یک طرح دو فوریتی پیشنهاد می‌کنند که هر 7 عضو شورا یک جا به فردی رأی دهند که ساعتی پیش توسط رأی همین افراد کنار گذاشته شده و او را به عنوان شهردار معرفی کنند که این طرح نیز در صحن علنی شورای شهر رأی لازم را کسب نمی‌کند تا این تیر رها شده از کمان خیال نیز به سنگ بخورد.

حال سئوال اینجاست که چرا اعضای محترم این پیشنهاد را قبل از آغاز جلسه رأی‌گیری که احتمال می‌دادند فرد مورد نظرشان رأی نمی‌آورد، مطرح نکردند؟ که این اقدام و حرکت از سوی قانون‌گذاران شهری شاید در نوع خود بی‌سابقه است.

امیدوار است اعضای شورای پنجم شهر بناب که اکنون با انتقادهای فزاینده مردم و افکار عمومی در مسأله انتخاب شهردار و وعده‌های بی‌سرانجام روبه‌رو شده‌‌اند، با در نظر گرفتن خواست عموم مردم در جلسه آتی به رأی اکثریت تمکین کرده و با انتخاب شهردار به چالش‌های این امتحان بزرگ و سرنوشت‌ساز پایان دهند و یقین بدانند که عملکرد تک‌تک آن‌ها از سوی مردم تیزبین بناب رصد می‌شود و در مواقع لازم پاسخ آنها را نسبت به عملکردشان خواهند داد.

خوش بود گر محک تجربه آید به میان

تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد

نگارنده: جاوید بنابیان

انتهای پیام/۶۰۰۰۴

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول