اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  مسئولیت های اجتماعی

مدیرکل امور حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد خبر داد

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای به بیش از ۶۹ هزار نفر از مددجویان

مدیرکل امور حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای ۶۹ هزار و ۴۹۶ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در شش ماهه نخست امسال خبر داد .

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای به بیش از ۶۹ هزار نفر از مددجویان

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، مهرعلی حق گویان، مدیرکل امور حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد  گفت: در صورت اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در بنگاه‌های اقتصادی، کارفرمایان این بنگاه‌ها از بسته‌های تشویقی از جمله، حق بیمه سهم کارفرما، تسهیلات کارفرمایی و حق الزحمه کاریابی بهره مند می‌شوند.

وی ادامه داد: برای جذب مددجویان تحت حمایت این نهاد برای اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی، ارتباط با کار فرمایان و صاحبان صنایع که درسطح شهرک‌های صنعتی فعالیت می‌کنند در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل امور حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد افزود: با اجرای برنامه کاریابی برای مددجویان این نهاد، در شش ماهه نخست سال جاری زمینه برقراری ارتباط مستقیم هفت هزار و ۷۵۴ مددجوی تحت حمایت با کارفرمایان شهرک‌های صنعتی و سایر مراکز و مؤسسات کاریابی که نیازمند نیروی کار هستند، فراهم شده است.

حق گویان  از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای ۶۹ هزار و ۴۹۶ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد  در شش ماهه نخست امسال خبر داد و بیان کرد : این آموزش‌ها که با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ...ارایه می‌شود، به منظور خلق مهارت و توانایی برای احراز شغل و یا افزایش مهارت اولیه برای ایجاد اشتغال و یا بکارگیری مددجویان انجام می‌شود.

مدیرکل امور حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد  از برگزاری آموزش‌های «پایدار سازی و توسعه» برای ۳۲ هزار و ۷۳۳ مددجو تحت حمایت این نهاد خبر داد و افزود: این آموزش‌ها با هدف ارتقای سطح دانش فنی و افزایش بازدهی و توسعه نگرش‌ها و توانایی‌های مجریان طرح‌های اشتغال انجام می‌شود.

وی مجموع اعتبار اختصاص یافته در سال جاری برای آموزش مددجویان تحت حمایت را ۴۱ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: از این میزان اعتبار برای شش ماهه نخست امسال حدود، ۱۷ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

حق گویان خاطر نشان کرد: مدت زمان دوره‌ها با توجه به استاندارد و نوع دوره برای هر آموزش متغیر بوده که به صورت گروهی و انفرادی در داخل و خارج از سازمان برگزار می‌شود.

مدیرکل امور حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد بیان کرد: بعد از پایان دوره‌های آموزشی، مددجویان از طریق کاریابی یا از طریق دریافت تسهیلات مشغول به کار می‌شوند و تا زمان اشتغال نظارت بر کار مددجویان وجود دارد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول