اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

کاهش بینایی و سردرد از نشانه‌های تومور غده هیپوفیز است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه کاهش بینایی و سردرد می‌تواند از نشانه‌های وجود تومور در غده هیپوفیز باشد گفت: اغلب این تومورها خوش خیم هستند.

کاهش بینایی و سردرد از نشانه‌های تومور غده هیپوفیز است

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، نادر اکبری دیلمقانی در حاشیه شانزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی، سر و گردن ایران در ارتباط با تومور غده هیپوفیز، اظهار داشت: در این کنگره نحوه جراحی بهتر این بیماری و تکنیک‌های بازسازی قاعده جمجمه مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد و جدیدترین دستاوردها در این زمینه مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد. 

وی افزود: بیمارستان لقمان حکیم زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده و در واقع یک بیمارستان دولتی به شمار رفته که جراحی های پیشرفته قاعده جمجمه از ناحیه هیپوفیزدر آن انجام می‌گیرد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: بیماری‌های غده هیپوفیز تقسیم‌بندی‌های مختلفی داشته ولی شایع‌ترین آن‌ها تومورهای داخل غده هیپوفیز است که اغلب خوش خیم هستند و این غده در واقع اصلی‌ترین غده متشرح در بدن بشمار می‌رود و بسیاری از سیستم‌ها را در  انسان کنترل می‌کند. 

وی ادامه داد: وجود این تومور در غده هیپوفیز می‌تواند سبب اختلال در عملکرد آن، سایش عملکرد غده هیپوفیز و گاهی باعث فشار به ساختمان‌های مجاور آن مانند سیستم بینایی می‌شود که با کاهش بینایی و سردرد همراه خواهد بود. 

وی بیان داشت: علت ابتلا به این بیماری ناشناخته است ولی گاهی بیماری‌های سندرمی می‌تواند دلیل آن باشد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول