اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت از سازمان جنگل‌ها خبر داد

کاهش 37 درصدی آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع

فرمانده یگان حفاظت از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کشور در نیمسال نخست 1397 نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد کاهش یافت.

کاهش 37 درصدی آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، قاسم سبزعلی در دومین گردهمایی حریق جنگل‌های شمال کشور به میزبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان اظهار کرد: آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کشور در نیمسال نخست 1397 نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد کاهش یافت.

وی تصریح کرد: آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کشور در نیمسال نخست 1397 نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد کاهش یافت.

فرمانده یگان حفاظت از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه چالش‌های جدی در حوزه آب، خاک و هوا داریم، برای رسیدن به هدف اصلی‌مان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع هدف‌گذاری و آسیب‌شناسی داشته باشیم و با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح به نتیجه مطلوب برسیم.

سبزعلی ادامه داد: با داشتن انسجام بین‌بخشی می‌توان شاهد کاهش تخریب و آسیب به عرصه‌های ملی باشیم‌.

فرمانده یگان حفاظت از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: 150 میلیارد ریال از 7 هزار میلیارد ریال اعتبار صندوق توسعه ملی برای این سازمان، به بخش حفاظت و مراقبت از جنگل‌ها اختصاص دارد است.

وی افزود: با تخصیص اعتبار صندوق توسعه ملی به بخش حفاظت و مراقبت از جنگل‌ها برای افزایش دکل‌های دیدبانی، پیش‌بینی و پیشگیری از حریق‌های جنگل‌ها و مراتع، ذخایر آبی، گشت و مراقبت از جنگل‌ها و مرتع، افزایش پهبادهاو تجهیز کردن ارتباطات رادیویی برنامه‌ریزی می‌شود.

سبزعلی تاکید کرد: دست‌اندازی حاشیه‌نشینان جنگل‌ها به عرصه‌های طبیعی به خاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی این مردم هست که با فرهنگ‌سازی و توانمندسازی جوامع محلی و مشارکت مردم این مشکل برطرف می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تصریح کرد: لایحه حمایت از جنگلبانان و محیط‌بانان به مجلس ارائه شده و ان شاء الله هر چه سریع‌تر به نتیجه خواهد رسید.

وی یادآور شد: بهره‌گیری از حضور مردم، آموزش و آگاه‌سازی همه مردم مهمترین ضرورت در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی کشور است.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول