اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

نماینده مردم تبریز مطرح کرد

برگه سبز؛ جواز حضور فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی در مدارس کشور

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: اگرچه به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی شناسنامه داده نمی‌شود، ولی برگه سبزی به آنها داده می‌شود تا بتوانند در مدارس کشور ثبت‌نام کنند.

برگه سبز؛ جواز حضور فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی در مدارس کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، زهرا ساعی درباره چگونگی تحصیل فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی اظهار داشت: اگر چه به این عده شناسنامه داده نمی‌شود ولی افراد زیر 18 سال یک کارت هویتی موقت دریافت می‌کنند که به وسیله همان در مدرسه ثبت‌نام کرده و تحصیل آنها در کشور مشکلی ندارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: البته قانون قبلی این اجازه را نمی‌داد و سخت‌گیرتر بود ولی با پیگیری‌های مجلس و همکاری وزارت خارجه، وزارت کشور و سایر نهادها در حال حاضر به آنها یک برگه سبز داده می‌شود که البته باید آن را مرتبا تمدید کنند.

مشکلات متعدد افراد بالای 18 سالی که فقط مادر ایرانی دارند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در بحث تحصیل، بهداشت و سلامت افراد زیر 18 سال، حاصل از  ازدواج زنان ایرانی و مردان غیرایرانی  مشکلی وجود ندارد، گفت: البته برای افراد بالای 18 سال مشکلات متعددی مطرح است؛ زیرا نه کارت هویتی دریافت می‌کنند و نه شناسنامه از این رو باید این عده هم که به دلایلی مراجعه نکردند، تحت پوشش قرار گیرند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر پیگیر آن هستیم که به این عده شناسنامه داده شود، در بسیاری کشورها خاک یا خون را ملاک تابعیت قرار می‌دهند، از این رو ما نیز باید در رابطه با این فرزندان که مادر ایرانی دارند، تصمیم جدی گرفت وضعیت را مشخص کنیم.

نمی‌شود یک جماعت را بدون شناسنامه گذاشت

ساعی، خواستار آن شد که برای این موضوع تبصره‌ها و استثنائاتی قائل شویم، زیرا به گفته وی نمی‌شود همه این عده را بدون شناسنامه گذاشت چرا که مشکلات زیادی در تحصیل فرزندان و ازدواج آنها وجود دارد.

عضو فراکسیون زنان مجلس تاکید کرد: باید یک بار برای همیشه این مشکل حل شود، می‌خواهیم با کسانی که مادر ایرانی دارند، در ایران به دنیا آمده و بزرگ شدند، ازدواج کردند، فرزند دارند و اکنون دارای مشکلات عدیده‌ای هستند، چه برخوردی داشته باشیم.

وی با اشاره به لایحه تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی، توضیح داد: این لایحه بسیار خوبی است که در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی قرار دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه باید با راه حل منطقی مشکلات این عده را حل کرد، گفت: برای اعطای تابعیت، یا خاک را باید در نظر گرفت یا خون را، ولی در مورد این عده هیچ‌کدام لحاظ نمی‌شود، از این رو فعلا مسئله تحصیل آنها با کارت هویتی حل شده ولی سایر مسائل به قانون مشخص‌تری نیاز دارد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول