اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

فارس از افزایش بی‌محابای قیمت خودروهای پیش‌فروش شده گزارش می‌دهد

بهمن‌خودرو یا بهمن قیمت؟!/ پیش‌فروش یک ماشین با چند نرخ!

درحالی که صنعت خودرو بهترین بازار برای جمع‌آوری سرمایه‌های مازاد مردم است، اما جهش قیمت‌های به‌دوراز منطق و نبود کیفیت مناسب خودروها باعث دور شدن مردم از این صنعت شده است.

بهمن‌خودرو یا بهمن قیمت؟!/ پیش‌فروش یک ماشین با چند نرخ!

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، صنعت خودرو با این‌که بهترین بازار برای جمع‌آوری سرمایه‌های مازاد و در حال گردش در بازار سکه و ارز مردم است، اما عدم مدیریت مناسب و جهش قیمت‌های به‌دوراز منطق و نبود کیفیت مناسب خودروها روزبه‌روز باعث بی‌اعتمادتر شدن مردم به این صنعت می‌شود.

این بار خبرها حاکی از این است که گروه بهمن خودرو با جهش قیمتی نامعقول حاشیه‌ساز شده است. خانواده خودروهای سدان‌هاس FAW چینی سه مدل B70، B50 و B30 دارد که بهمن خودرو این خودروها را به‌صورت مونتاژ به بازار خودرو ایران ارائه می‌دهد.

جهش قیمت نامعلوم خودروی B30 

در اسفند ماه سال گذشته بهمن خودرو اقدام به‌پیش فروش خودروهای سدان مدل B30 باقیمت حدود 59 میلیون تومان می‌کند و در سال جاری این خودروی پیش فروش شده در بازه‌ای به 79 میلیون و 500 هزار تومان می‌رسد و بعد از آن در شهریور و مهر ماه سال جاری به مبلغ 106 میلیون 800 هزار تومان رسید. ادامه‌ی این گزارش را از زبان یکی از خریداران این خودروی چینی مونتاژ داخل دنبال می‌کنیم.

آقای شفیعی از کسانی هستند که این مدل خودرو را در تیرماه باقیمت اعلامی کارخانه پیش‌خرید می‌کند. او می‌گوید: با حدود 30 میلیون تومان حواله‌ای را برای پیش‌خرید این مدل خودرو خریداری کردم که در آن زمان کارخانه قیمت خودرو را حدود 59 میلیون تومان اعلام کرده بود که در سال جاری به حدود 79 میلیون تومان رسید که بعدها متوجه شدیم همین خودرو در بازار باقیمت کمتری نیز موجود است.

این خریدار شاکی با اشاره به قیمت 5 هزارتومانی دلار در سال 96، ادامه می‌دهد: در سال 97 با افزایش قیمت دلار، کارخانه نیز قیمت را بالا برد و دوباره درخواست وجه کرد و با این بالا رفتن قیمت خودروها و با خرید حواله‌ها هزینه‌ی یک مدل از این خودروها بسیار بیشتر از قیمت اعلامی پای برخی مشتری‌ها تمام شده است.

شفیعی بیان می‌کند: اکنون برای ما دعوت‌نامه‌ای ارسال کردند که قیمت جدید را 125 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کردند و اگر ماشین را می‌خواهیم باید تا 15 آذر مابه‌التفاوت قیمت را بپردازیم.

قطعات خودرو با ارز دولتی خریداری شده، دلیل افزایش چیست؟

او اضافه می‌کند: اگر دلیل افزایش قیمت خودرو افزایش نرخ ارز بوده، الآن کاهش پیداکرده و از طرفی نرخ مواد اولیه وارداتی ازجمله قطعات خودروها با نرخ ارز دولتی حساب‌شده است، دلیل این‌همه افزایش قیمت چیست؟

شفیعی عنوان می‌کند: از طرفی زمان خرید به ما این نرخ 59 میلیون تومان را اعلام کرده بودند، از همان ابتدا این رقم جدید را نگفته بودند که هرکسی می‌خواهد خریداری کند و وقتی فرد یک وسیله‌ای را می‌خرد افزایش قیمت بعد از خرید دلیلی ندارد.

او تصریح می‌کند: زمانی که به نمایندگی هم اعتراض می‌کنیم در پاسخ به ما می‌گویند تصمیمی است که از تهران و مرکز بهمن خودرو گرفته‌شده و ما باید اجرا کنیم و متأسفانه این بی‌سروسامانی در قیمت خودرو نیز به گفته‌ی خودشان با مجوز وزیر صنعت صورت گرفته است.

این خریدار از گروه بهمن خودرو ادامه می‌دهد: باید تا 15 آذر حدود 80 میلیون تومان پرداخت کنیم که تهیه این رقم در این شرایط اقتصادی تقریباً غیرممکن است.

پاسخگو نبودن نمایندگی بهمن خودرو

با شنیدن صحبت‌های این خریدار خودرو B30 گروه بهمن خودرو با نمایندگی آن در شیراز تماس گرفتیم. متأسفانه پس از دو روز تماس گرفتن کسی پاسخ تلفن ما را ‌نداد و این بوق آزاد تلفن بود که با آن روبه‌رو بودیم.

در چهارم آذر ماه بخش «فارس من» خبرگزاری فارس نیز این مشکل را در تهران پیگیری کرده بود که روابط عمومی این گروه خودروسازی به فارس اعلام کرده بود که فعلا مدیرعامل شرکت تمایلی به مصاحبه و ارائه توضیحات ندارد.

پس از آن با تماس مستقیم با یکی از مسؤولان این گروه خودروسازی خواستار ارائه توضیحات و دلایل این افزایش قیمت شد، اما این مقام مسؤول در این گروه خودروسازی نیز اعلام کرد که مدیرعامل اجازه مصاحبه در این رابطه را نداده است. 

باید منتظر ماند و دید پس از حواشی ایران‌خودرو و با به وجود آمدن این مشکلات در گروه بهمن خودرو چه زمانی تصمیمات درستی در خصوص بازار مهم خودروی ایران گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/76024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول