اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

ابتکار در پاسخ به فارس:

لایحه اخذ تابعیت کودکان زیر ۱۸ سال مادران ایرانی منتظر امضای رئیس‌جمهور است

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: لایحه اخذ تابعیت برای فرزندان زیر ۱۸ سال مادران ایرانی منتظر امضای رئیس جمهور برای ارسال به مجلس است.

لایحه اخذ تابعیت کودکان زیر ۱۸ سال مادران ایرانی منتظر امضای رئیس‌جمهور است

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص آخرین وضعیت لایحه اخذ تابعیت کودکان زیر ۱۸ سال مادران ایرانی و پدران خارجی گفت: تمام اقدامات لازم برای این لایحه انجام شده است و منتظر امضای رئیس‌جمهور هستیم.

وی گفت: پس از امضای آقای رئیس‌جمهور لایحه به مجلس خواهد رفت و در نوبت رسیدگی قرار خواهد گرفت.

ابتکار در پاسخ به این سؤال که آیا مجلس این لایحه را با قید فوریت بررسی خواهد کرد، گفت: ما تلاش و رایزنی‌های خود را خواهیم کرد تا مجلس با قید فوریت به این موضوع رسیدگی کند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه پیش از این و در قوانین قبلی کودکان این حق انتخاب را داشتند که پس از ۱۸ سالگی خودشان تابعیتشان را تعیین کنند، گفت: این لایحه فعلی آن حقوق را از کودکان سلب نمی‌کند و پس از ۱۸ سالگی کودکان می‌توانند برای تابعیت خود تصمیم بگیرند.

وی همچنین در خصوص حضور کودکان کار در مترو و سایر نقاط شهر نیز گفت: امیدواریم حکم شهردار تهران صادر شود و پس از آن ایشان (شهردار تهران) با اعتماد به سازمان‌های مردم‌نهاد فکری برای این افراد کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول