اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

مدیر بازرسی و نظارت همدان خبر داد

ممانعت از خروج شیر خام از همدان/ اعمال بازرسی اصولی در بازار شب یلدا

مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در راستای منافع تولیدکنندگان استانی و تأمین نیاز داخلی از خروج شیر خام ممانعت به عمل آمد.

ممانعت از خروج شیر خام از همدان/ اعمال بازرسی اصولی در بازار شب یلدا

علیرضا شجاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه قیمت جدید شیر خام هنوز ابلاغ نشده است، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ نوع تغییر قیمتی در فرآورده‌های لبنی به وقوع نپیوسته است و به یک سکون قیمت رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه ورود کارخانه‌های بزرگ شیرخام استان را با قیمت‌های بالا خریداری می‌کردند، افزود: این کارخانه‌ها شیر خام را به شیر خشک تبدیل کرده و با صادرات آن درآمد مطلوبی را به دست می‌آورند.

مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تصریح کرد: در ستاد تنظیم بازار استان تصمیم گرفته شد با حفظ منافع تولیدکنندگان استان اجازه خروج شیر خام از استان داده نشود.

وی با بیان اینکه این اقدام باعث کاهش قیمت شیر و منطقی شدن آن کمک می‌کند، ادامه داد: به عبارت دیگر شیر خام زمانی که توانست نیاز داخل را برطرف کند و وجود شرایط لازم می‌تواند به خارج از استان نیز فروخته شود.

ثبات قیمت‌ها

شجاعی با اشاره به اینکه افزایش قیمت جز در موارد خاص متوقف شده، خاطرنشان کرد: کاهش قیمت ارز بر ثبات و جلوگیری از افزایش قیمت‌ کالاها موثر واقع شده است و میزان تقاضا در بازار جز در موارد خاص کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تنها در حوزه ضد یخ خودرو با افزایش تقاضا مواجه هستیم که میزان مورد نیاز تأمین شده است، گفت: در مجموع هیجان بازار از بین رفته است و در حال حرکت به سمت شرایط بهینه و باثبات هستیم.

مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان اظهار کرد:‌ با کاهش قیمت ارز امیدواریم شاهد اصلاح کاهشی قیمت‌ها باشیم.

وی درباره وضعیت آجیل در آستانه شب یلدا نیز افزود: قیمت آجیل از یک سو متأثر از وضعیت اقتصادی کشور بوده و از سوی دیگر سرمازدگی محصولات داخلی نیز بر این افزایش قیمت دامن زده است.

اعمال بازرسی حساب شده برای شب یلدا

شجاعی با بیان اینکه آجیل به ویژه پسته و بادام بر افزایش قیمت آجیل موثر بود، تصریح کرد: برنامه نظارتی حساب شده‌ای در بازار شب یلدا برای آجیل و میوه با توجه به شرایط بازار و توان بازرسی اعمال می‌شود تا مردم شب یلدا خوبی را تجربه کنند.

انتهای پیام/89033/ 30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول