اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین: با شرکای خود در تلاشیم سازوکاری مستقل از سوئیفت طراحی کنیم

رئیس جمهور روسیه تأکید کرد مسکو با شرکای خود در تلاش است تا سازوکاری مالی، مستقل از سوئیفت طراحی شود.

پوتین: با شرکای خود در تلاشیم سازوکاری مستقل از سوئیفت طراحی کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) تأکید کرد، مسکو با شرکای خود در تلاش است تا به سازوکاری مالی مستقل از شبکه «سوئیفت» دست یابد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پوتین در نشست عمومی «ایجاد شراکت‌ها، از بین بردن اختلاف‌ها» در دهمین اجلاس سالانه سرمایه‌گذاری روسیه در مسکو سخنرانی کرد.

رئیس‌جمهور روسیه ضمن درخواست از آمریکا برای کنار گذاشتن سیاست‌ تحریم‌های یکجانبه و تلاش برای ایجاد زمینه های مشترک تأکید کرد، «تحریم‌های ضدروسی بیش از آنکه به روسیه آسیب برساند، باعث از بین رفتن دست کم 400 هزار شغل در اتحادیه اروپا شده است».

وی در ادامه بدون آنکه نامی از کشورهای مدنظر خود ببرد، گفت، روسیه با شرکای خود در تلاش است تا شبکه‌های مالی بین‌المللی ایجاد کند که به شبکه سوئیفت هیچ وابستگی ندارند.

این در شرایطی است که شرکت‌های روس، اخیرا به دنبال لغو دسترسی ایران در سوئیفت به واسطه تحریم‌های آمریکا، توافقنامه همکاری درباره این مسئله با شرکت‌های ایرانی به امضا رسانده‌اند.

اجلاس سرمایه‌گذاری روسیه هر ساله با حضور سرمایه‌گذاران، تجار و سیاستگذاران از سراسر جهان با هدف افزایش سرمایه‌گذاری راهبردی در اقتصاد روسیه در مسکو برگزار می‌شود.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه سخنرانی خود در این نشست به موضوع تنش‌های اخیر میان مسکو و کی‌یف در تنگه «کرچ» نیز پرداخت و تأکید کرد: «این اقدام اوکراین بدون تردید یک اقدام تحریک آمیز بود تا بهانه‌ای برای اجرای حکومت نظامی بدست آورد».

پوتین همچنین «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور اوکراین را عامل اصلی این اتفاق عنوان کرد و گفت که وی در آستانه انتخابات در این کشور در تلاش است تا فرصتی برای ماهی گرفتن از آب گل آلود بدست آورد، بلکه تا حدی محبوبیت خود را در آستانه این انتخابات بالاتر ببرد.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: «این اقدام تحریک آمیز از جانب رئیس‌جمهور اوکراین در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور سازمان‌دهی شده است. محبوبیت وی در این کشور به شدت افت کرده و او مجبور بود دست به اقدامی بزند. این اقدام به عنوان بهانه‌ای برای اجرای حکومت نظامی مورد استفاده قرار گرفت».

وی در ادامه تصریح کرد: «نیروهای روسیه صرفا وظیفه خود را در متوقف کردن کشتی‌های اوکراین به انجام رساندند».

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه به جنگ تجاری میان آمریکا و ]dk اشاره کرد و گفت چنین شرایطی فرصت‌های خوبی برای روسیه ایجاد می‌کند.

پوتین تأکید کرد، روسیه در حال فاصله گرفتن از استفاده از دلار در تعاملات تجاری خود است اما نه تا حدی که به زیان منافع ملی این کشور تمام شود.

او در این رابطه گفت: «ما هدفی برای فاصله گرفتن از دلار تعیین نکرده‌ایم، دلار در حال فاصله گرفتن از ماست و کسانی که تصمیماتی را در رابطه با تحریم‌ها اتخاذ کرده‌اند، تنها به خودشان ضربه‌ای سنگین‌تر می‌زنند، برای مثلا شاهد بی‌ثباتی در محاسبات با دلار خواهند بود که این تمایل را در اقتصادهای جهانی ایجاد می‌کند تا به دنبال واحدهای پولی جایگزین باشند و شبکه‌های مالی جایگزین مستقل از دلار ایجاد کنند».

وی ادامه داد، روسیه قصدی برای متوقف کردن تعاملات تجاری خود با دلار ندارد اما بی‌ثباتی در بازار مبتنی بر دلار بسیاری از اقتصادهای جهان را مجبور کرده تا به شرایطی مستقل از دلار بیندیشند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول