اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هرمزگان

با حضور مدیرکل تعاون و کار هرمزگان:

كارآفرينان برتر شهرستان ميناب تجليل شدند

در همایشی با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، از ٢٣ کارآفرین برتر شهرستان ميناب تجلیل شد.

كارآفرينان برتر شهرستان ميناب تجليل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، محمدعلی سلیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بعدازظهر امروز در این همایش اظهارداشت: تقویت خلاقیت و نوآوری، حفظ و نگهداشت استعدادهای انسان، کشف استعدادهای سخت‌افزاری و نرم افزاری و ایجاد رابطه‌ای میان استعدادهای انسانی، محیطی و جغرافیایی در حوزه کارآفرینی بسیار مهم است.

وی، کارآفرینان را مهم‌ترین قشر برای ایجاد اشتغال دانست و عنوان کرد: موانعی بر سر راه کارآفرینان وجود دارد و با مشکل نبود فرهنگی که نوآوری را حمایت کند، مواجه هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان به نبود تعلق سازمانی و کاهش ضریب مسؤولیت‌پذیری اشاره کرد و ادامه داد: در جامعه ما هر زمانی که بحث پرداخت تسهیلات مطرح شد، گروهی که نه کارآفرین و نه خلاق هستند، دریافتی دارند و همین‌ امر سبب شده کارآفرینان را تحت شعاع قرار دهند.

سلیمی تصریح کرد: منابع به دست افراد واقعی و خاص نمی‌رسد و اگر کارآفرینی یکبار هم در حین انجام کار با مشکل مواجه شد، برای بار دوم مورد حمایت قرار نمی‌گیرد.

وی، عدم تعادل و ارتباط بین پروژه‌ها و طرح‌ها با استراتژی منطقه‌ای را از جمله مشکلات حوزه اشتغال دانست و تصریح‌کرد: مسؤولان باید به سراغ کارآفرین بروند و در جهت رفع مشکلات و معضلات سر راه آنها گام بردارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، نبود دانش حرفه‌ای و مهارت و عدم مهارت آموزی را یکی دیگر از مشکلات کشور برشمرد و عنوان کرد: قطعا تا زمانی که این موانع از سر راه کارآفرین و تولید برداشته نشود، نباید انتظار یک اقتصاد پویا را داشته باشیم.

گفتنی است، در این همایش احمدى،معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب با اشاره به این‌که کار آفرینی و کار آفرین شدن ارزشمند است گفت: کار آفرینان با خلاقیت و ایده‌های جدید خود باعث تحولاتی در سطح استان و کشور شده‌اند.

وی افزود: کارآفرینان برتر باید ایده‌ها، تجارب و روش‌های خود را به دیگران منتقل کنند که هرچند بخشی از آن ذاتی و بخشی قابل انتقال و آموزش است.

احمدى تصریح کرد: کار آفرینان انتظاراتی برای تسریع و تسهیل در انجام کارهای خود از دولت و مسؤولان دولتی دارند و بالعکس.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت:ما مفاهیمی همچون کارآفرینی، بهره‌وری و ... را به خوبی شروع می‌کنیم اما متاسفانه متفرق و بی‌برنامه این راه‌ها را ادامه می‌دهیم و نهایتا نتیجه مطلوب را کسب نمی‌کنیم.

وی به تعاریف کارآفرینی پرداخت و عنوان کرد: کارآفرینی یکی از ضروریات توسعه شهرستان میناب است اما باید یک مفهوم کارآفرینی جامع و مطلوب و عملیاتی برای این موضوع تعریف کنیم.

انتهای پیام/ص/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول