اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش عنوان کرد

الحاق ناوشکن سهند به نیروی دریایی/ قدرت بازدارندگی دریایی کشور افزایش می‌یابد

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: با الحاق ناوشکن سهند قدرت دریایی و همچنین قدرت بازدارندگی دریایی کشور افزایش خواهد یافت.

الحاق ناوشکن سهند به نیروی دریایی/ قدرت بازدارندگی دریایی کشور افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر دریادار دوم پرویز سلیمی‌پناه در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته شهر زنجان با بیان اینکه عنوان زنجان یادآور امام حسین (ع) است، اظهار کرد: این یادآوری بیانگر دینداری و مذهبی بودن مردم این دیار است.

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به سالروز هفتم آذر به عنوان روز رشادت و قهرمانی نیروی دریایی ارتش اشاره و تصریح کرد: دریا شاهراه ارتباطی کشور با دنیا است.

وی با تاکید بر روشن بودن اهمیت دریا به عنوان یک راه ارتباطی گفت: راه‌های آبی، امکان دسترسی کشور را به همه نقاط دنیا در همه حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و دفاعی فراهم می‌کند.

امیر سلیمی‌پناه ادامه داد: دنیا با 9 تنگه به همدیگر متصل است که همین موضوع فعالیت‌های تجاری را نسبت به راه‌های دیگر تسهیل کرده است.

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به نقش ارتش در کمک به فعالیت‌های اقتصادی و تجاری کشور اشاره و ابراز کرد: با توجه به اینکه نیمی از مرزهای کشور آبی هستند، نیروی دریایی نقش پشتیانی نظامی از دیپلماسی کشور را دارد.

وی درصد فعالیت حمل و نقل تجاری از طریق دریا را در سطح جهان 90 درصد اعلام و تصریح کرد: باز بودن این راه ارتباطی تنها راه تداوم مبادلات تجاری از این طریق برای کشور است.

سلیمی‌پناه با تاکید بر اهمیت گمرک و بندرهای دریایی کشور برای انجام تبادل اقتصادی با دیگر کشورها افزود: آمارها نشان می‌دهد بیش از 85 درصد واردات و 98 درصد صادرات از طرق دریا انجام می‌شود.

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نقش نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس را یادآور شد و ادامه داد: این نقش مهم و کاربردی بعد از پایان جنگ هم با بازسازی ناوگان و در راستای فرامین فرماندهی کل قوا ادامه یافت.

وی با تاکید بر تقویت دیپلماسی دریایی ارتش افزود: ساخت ناوهای موشک‌انداز کلاس سینا و جمران و زیر دریایی سبک کلاس غدیر از جمله اقدامات انجام شده برای تقویت دیپلماسی دریایی محسوب می‌شود.

سلیمی‌پناه با اشاره به الحاق ناوشکن سهند در آینده نزدیک به نیروی دریایی گفت: با الحاق این ناوشکن قدرت دریایی و همچنین قدرت بازدارندگی هجومی و تهدید دریایی کشور افزایش خواهد یافت.

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه ساخت ناوشکن سهند 6 سال زمان برده است، ادامه داد: تلاش می‌شود مدت زمان ساخت ناوشکن‌های دریایی تا حد ممکن کاهش یابد.

وی تاکید کرد: تهدیدات دشمن توان تاثیرگذاری منفی بر پیشرفت نیروی دریایی ارتش را نداشته است.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول