اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

ممانعت وزیر هنر بریتانیا از خروج تابلوی ۳.۴ میلیون پوندی

دولت بریتانیا موقتا از خروج تابلویی از «جی‌‌ام‌دبلیو ترنر» که به مبلغ ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار پوند در حراجی به فروش رسیده جلوگیری کرد.

ممانعت وزیر هنر بریتانیا از خروج تابلوی ۳.۴ میلیون پوندی

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، دولت بریتانیا موقتا از خروج تابلویی از «جی‌‌ام‌دبلیو ترنر» که به مبلغ ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار پوند در حراجی به فروش رسیده جلوگیری کرد.

«والتون بریجز»(پُل‌های والتون) نام تابلویی رنگ و روغن روی بوم است که در سال ۱۸۰۶ توسط «ترنر» نقاش بزرگ بریتانیایی خلق شده است. این تابلو در حراجی ماه جولای به قیمت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار پوند به فروش رسید.

این تابلوی نقاشی اولین اثر نقاش در فضای باز و یک منظره بیرونی است. تابلو تصویر پل دوتایی را که روی رودخانه تایمز لندن قرار دارد، نشان می‌دهد که بین آب‌بندهای منطقه سانبِری و شِپِرتون واقع شده است.

مایکل الیس، وزیر هنر پس از توصیه کمیته بازبینی صادرات آثار هنری و اشیاء فرهنگی که توسط شورای هنر اداره می‌شود تصمیم به منع خروج این اثر هنری از بریتانیا گرفت.

او در این مورد گفت: «ترنر یکی از بزرگ‌ترین هنرمندان تمام تاریخ بریتانیا است که مطالعات وی در مورد زندگی در بریتانیای زمان خود هنوز مورد پیگیری و علاقه عموم مردم امروزی‌ است. تابلوی «پل‌های والتون» نمونه‌ای باشکوه از سبک متفاوت او و علاقه‌اش به مناظر بریتانیای قرن نوزدهم است. اینها همه دلایلی تاریخی و هنری برای نگهداری اینچنین اثر و شاهکاری هنری در کشور است تا همه ملت از آن بهره‌مند شوند.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول