اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تهران

مدیر کمیته امداد ورامین:

2700 نفر زیرپوشش کمیته امداد ورامین قرار دارند/۱۰۲ نفر از ورامین در سامانه کارا ثبت‌نام کردند

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ورامین با بیان اینکه دو هزار و 700 نفر زیرپوشش کمیته امداد ورامین قرار دارند، گفت: ۱۰۲ نفر از ورامین در سامانه کارا ثبت‌نام کردند.

2700 نفر زیرپوشش کمیته امداد ورامین قرار دارند/۱۰۲ نفر از ورامین در سامانه کارا ثبت‌نام کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، سلیمان آقایی‌رنجبر عصر امروز در نشست مشترک کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان تهران و شهرستان ورامین که با حضور سرپرست استانداری تهران در محل فرمانداری ورامین برگزار شد، اظهار داشت: در شهرستان ورامین 571 نفر دانش‌آموز زیرپوشش این نهاد مردمی و خدمات‌رسان قرار دارد که 297 نفر از آنها دختر و الباقی را پسران تشکیل می‌دهند.

وی گفت: این نهاد در حوزه آموزش عالی 59 نفر زیرپوشش قرار داده که از این‌ بین 22 نفر را پسران و الباقی را دختران مددجویان زیرپوشش کمیته امداد هستند که بابت شهریه افراد زیرپوشش حدود 37 میلیون شهریه پرداخت می‌کند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ورامین افزود: افراد زیرپوشش کمیته امداد شهرستان ورامین را افراد کارافتاده، بیمار و زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که جمع این افراد حدود دو هزار و 700 نفر است که زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ورامین قرار دارند.

آقایی‌رنجبر تصریح کرد: دولت از ابتدای سال ۹۶ به معیشت مددجویان ورود پیدا کرد؛ چون چندین سال بود که اعتبار مستمری مددجویان افزایش نداشت، ولی از سال گذشته در کنار یارانه ثابتی که همه خانوارها می‌گرفتند، خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی افزایش یافت.

وی بیان داشت: کمک‌های دولت هم‌زمان با یارانه آن‌ها بوده و یارانه افزایشی به آن‌ها تعلق‌گرفته است که در کنار مستمری از ۵۳ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان مشمول این خانواده‌ها بوده، مبلغ قابل‌توجهی است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ورامین گفت: با توجه به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور دولت اقدام مهمی را برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی انجام داد که قابل‌توجه است.

آقایی‌رنجبر به اشتغال خانگی اشاره کرد و گفت: در بحث سامانه کارا، با توجه به اینکه دولت از سال گذشته وام مشاغل روستایی را تعیین کرد و از ابتدای سال توانستیم آن تعداد سهمیه را که به کمیته امداد ورامین واگذار کرده بودند در حدود ۱۵۰ نفر ناشناسایی کنیم و به آن‌ها که اقدام به اشتغال خانگی کردند، وام‌ واگذار شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، ۱۰۲ نفر در سامانه کارا ثبت‌نام‌ و ۲۳ نفر به شعبه‌ها معرفی شدند، ولی برای زنان سرپرست خانوار در بحث تضمین منابعی که بانک‌ها پرداخت می‌کنند، مشکل وجود دارد.

انتهای پیام/67037/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول