اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی:

صادرات آذربایجان‌غربی 105 درصد افزایش یافت/ کاهش واردات استان

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: مجموع صادرات در آذربایجان‌‌غربی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷۹ درصدی در وزن و افزایش ۱۰۵ درصدی در ارزش دلاری داشته است.

صادرات آذربایجان‌غربی 105 درصد افزایش یافت/ کاهش واردات استان

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، احمد برکابیان ظهر امروز در جلسه کارگروه غیرنفتی که در سالن استانداری برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت صادرات و واردات استان در هشت ماه سال جاری و مقایسه آن به مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: در سال ۹۷ میزان صادرات کالاهای غیر نفتی استان به استثنای میعانات گازی، نفت خام و کوره بالغ بر یک هزار ۱۸۱ تن به ارزش ۶۴۵ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: مجموع صادرات در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷۹ درصدی در وزن و افزایش ۱۰۵ درصدی در ارزش دلاری داشته است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ‌واردات به آذربابجان‌غربی در سال ۹۷ کاهش داشته است، بیان کرد: میزان واردات به استان در این مدت با کاهش ۵۳۱ درصدی در وزن و کاهش ۴۰ درصدی در ارزش دلاری در مقایسه به ۸ ماهه سال گذشته به ارقام ۲۴۸ هزار تن و ۳۱۳ میلیون دلار رسیده است.

وی با اشاره به اقلام عمده صادرات در هشت ماهه سال جاری، گفت: اقلام عمده صادرات در هشت ماهه نخست سال ۹۷ شامل میله‌های آهنی یا فولادی به ارزش ۴۴ میلیون دلار و سهم ارزشی ۶/۷ درصد، روغن‌های سبک به ارزش ۲۷ میلیون دلار و سهم ارزشی چهار درصد بوده است.

برکابیان اضافه کرد: علاوه بر آن نیز اقلامی نظیر خرما به ارزش ۲۶ میلیون دلار و سهم ارزشی چهار درصد، کف‌پوش‌های منگوله‌باف به ارزش ۳۵ میلیون دلار و سهم ارزشی ۳/۹ درصد و طناب و کابل نوار گیس به ارزش ۲۴ میلیون دلار و سهم ارزشی ۳/۸ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه کشور عراق بیشترین صادرات از نظر وزن و ارزش دلاری را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: عمده صادرات استان در هشت ماه امسال به خارج از کشور به ترتیب عراق به ارزش دلاری ۴۸۷ میلیون دلار، ترکیه ۸۸ میلیون دلار، آذربایجان ۱۸ میلیون دلار و افغانستان به ارزش ۱۰.۱ میلیون دلار بوده است.

برکابیان در خصوص واردات به آذربایجان‌غربی بیان کرد: اقلام عمده واردات به استان در سال ۹۷ شامل موز، موتور گیربکس، تخته فیبری از چوب، یراق‌آلات و اتصالات در و پنجره و چوب اره بوده است.

وی کشور ترکیه را بیشترین سهم وارد کننده از نظر وزن و ارزش دلاری دانست و گفت: از جمله واردات به استان در سال جاری از کشور ترکیه با ارزش دلاری ۱۸۸ میلیون دلار، اکوادور با ارزش ۴۱ میلیون دلار و ایتالیا ۲۳ میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول