اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

چرا عایق ساختمانی اهمیت زیادی دارد؟

عایق ساختمانی به واسطه حفظ دمای داخل و کاهش هزینه ها زندگی امن و ایمن تری را برای ساکنین آن ساختمان به ارمغان می آورد.

 چرا عایق ساختمانی اهمیت زیادی دارد؟

هدف اصلی از عایق ساختمانی ایجاد یک مانع در اطراف ساختمان است. عایق ساختمانی به عنوان یک مانع جهت جلوگیری از به هدر رفتن حرارت و یا افزایش گرما، به ویژه در سقف، دیوارها و کفپوش ها نقش ایفا می کند.

در بسیاری از موارد عایق ساختمانی، عملی ترین و مقرون به صرفه ترین روش برای ساختن خانه در صرفه جویی انرژی می باشد و توصیه می شود در ساخت هر ساختمانی اعم از ساختمان های مسکونی یا محیط های اداری و... از انواع عایق های ساختمانی استفاده گردد.

چرا عایق ساختمانی مهم است؟

نیمی از انرژی که ما برای گرم کردن یا سرد کردن خانه هایمان استفاده می کنیم، بدون عایق می تواند به راحتی از دست برود.

مزایای استفاده از عایق ساختمانی

کاهش مصرف انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای
کاهش وابستگی به سیستم های گرمایش و خنک کننده
راحتی خود را در خانه افزایش دهید.
بعضی از انواع عایق ها می توانند مانع از انعکاس صدا در خانه شما شوند.

عایق مورد نیاز

عایق باید مطابق با استانداردهای مختص هر کشوری باشد، اطمینان حاصل شود که عایق مطابق با حداقل الزامات R-Values (توانایی جلوگیری از نشت گرما در خارج از ما) نصب شده باشد.

نصب کنندگان باید هنگام نصب عایق ها، قوانین مربوط به ایالت و قلمرو را برآورده کنند. در برخی از کشورها، سازندگان مجاز به نصب عایق می باشند.

انواع عایق ساختمانی

طیف وسیعی از محصولات عایق ساختمانی وجود دارد. عایق های ساختمانی در انواع مختلفی تولید و مورد استفاده قرار می گیرند. انتخاب نوع این عایق ها بستگی به شرایط آب و هوایی ساختمان و یا مکان مورد استفاده دارد.

چهار عنصر کلی عایق وجود دارد:

اسپری عایق فوم
عایق تخته فوم سخت
عایق فایبر گلاس بت
عایق خالی

 انتخاب بهترین نوع عایق ها بستگی شرایط ساختمان شما بستگی دارد. ، اما توجه داشته باشید که استفاده از نوع مواد چندان حائز اهمیت نیست مهم این است که عایق ها به درستی و بر طبق استانداردها نصب شوند. اگر بناست کمه این کار را خودتان انجام دهید و یا این کار را به فرد متخصصی می سپارید،حتما مطمئن شوید که عایق به طور کامل حفره ها را پر می کنند. هر حفره ای که پشت سر گذاشته شود، می تواند عملکرد عایق را کاهش دهد.

دو نوع عایق اصلی وجود دارد:

عایق فله ای به عنوان یک مانع از به هدر رفتن گرما در زمستان و به هدر رفتن سرمای داخل در تابستان جلوگیری می کند. عایق انبوه معمولا در خانه هایی که بیش تر در معرض هوای سرد هستند استفاده می شود.

عایق های انعکسای به طور معمول برای خنثی کردن گرمای تابشی استفاده شده و به عنوان یک عامل بازدارند از نفوذ گرمای تابشی ممانعت به عمل می آورند. معمولا از پوشش فویل های آلومینیومی بر روی این عایق ها استفاده می شود. . عایق بازتابنده معمولا در خانه هایی که در شرایط تابش شدید گرمایی قرار دارند استفاده می شود.

برخی از محصولات عایق، ترکیبی از ویژگی های عایق بندی فله و انعکاسی است.

این که چه نوع عایق برای شما مناسب است، به شرایط آب و هوایی که در آن زندگی می کنید بستگی دارد و در صورت لزوم می توانید از انواع این عایق ها برای جلوگیزی از به هدر رفتن گرما و یا سرما استفاده کنید.

ایمنی با عایق ساختمانی

نکته ای که حائز اهمیت است این است که عایق بر روی استانداردهای ایران درست باشد. ایمن تر شدن عایق توسط یک نصب کننده با تجربه معتبر اهمیت دارد. در ایران، نصب کنندگان باید مجوز داشته باشند. نصب عایق باعث کاهش خطرات احتمالی و افزایش ایمنی می شود و برای نصب نیاز به دانش و تخصص متخصص دارد. نصب بعضی از انواع عایق ها نیاز به استفاده از تجهیزات تخصصی، ماسک ها و لباس های محافظتی دارند.

وب سایت ساختمون در زمینه معرفی تامین کنندگان مصالح ساختمانی از قبیل درب ضد سرقت، کاغذ دیواری، دوربین مدار بسته و پارتیشن فعالیت می نماید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول