اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

دولت به معلولان متوسط و خفیف ناتوان مالی، مستمری پرداخت می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه قبلا فقط به معلولان شدید مستمری داده می‌شد اما با کمک دولت به معلولان متوسط و خفیف ناتوان مالی نیز مستمری داده می‌شود، گفت: همین امر خود یک کمکی به معلولان در بازتوانی است.

دولت به معلولان متوسط و خفیف ناتوان مالی، مستمری پرداخت می‌شود

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در بهزیستی مورد توجه است بحث پیشگیری است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد هر جامعه معلول هستند، گفت: البته از این میزان 3 تا 4 درصد بارز است.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان نیز 2 درصد معلولان زیرپوشش بهزیستی استان هستند، بیان کرد: این آمار شامل ۲۰ هزار و ۱۰۰ نفر است.

محمدی‌قیداری با اشاره به اینکه بسیاری از معلولیت‌ها با پیشگیری قابل جلوگیری است‌، تصریح کرد: از جمله این موارد همان تنبلی چشم است که طبق آمار ما ۸۰ درصد از جامعه هدف را زیرپوشش این طرح قرار می‌دهیم.

 مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در زمینه عربالگری شنوایی نیز برای کودکان زیر ۱۰ روز نسبت به پیشگیری اقدام می‌شود، افزود: البته این طرح در دو مرحله اجرایی شده و سالانه برای حدود یک هزار کودک در سن مهدکودک نیز اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد معلولیت‌ها ژنتیکی بوده و در سطح دنیا نیز ۱۹ هزار بیماری در این حوزه شناسایی شده است، گفت:  طبیعی است که با این حجم بالا باید حساسیت بیشتری در تولد فرزند معلول داشته باشیم.

محمدی‌قیداری به طرح‌های پیشگیرانه بهزیستی در حوزه جلوگیری از وقوع معلولیت اشاره کرد و گفت: شناسایی خانواده‌های پرخطر و اجرای طرحی برای آگاه‌سازی و حساس‌سازی زوج‌های جوان از جمله آن است.

 مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به غربالگری ۲ هزار نفر از دانش‌‌آموزان زنجانی طی سال گذشته و غربالگری ۴ هزار نفر طی سال جاری افزود: در همین راستا تعداد مراجعه به مراکز مشاوره ژنتیک یک هزار و ۵۳۶ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث توانبخشی نیز بهزیستی خدمات متعددی به معلولان ارائه می‌کند، بیان کرد: اجرای برنامه بازتوانی و شغل و همچنین ارائه خدمات پزشکی و در اختیار قرار دادن وسایل توانبخشی از جمله خدماتی است که به معلولان ارائه می‌شود.

محمدی‌قیداری با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۱۰۰ لوازم کمک توانبخشی امسال در اختیار معلولان قرار داده شده است، تصریح کرد: البته توانبخشی حرفه‌ای و اجتماعی نیز مورد توجه بهزیستی است که در این زمینه نیز خدمات مربوط ارائه می‌شود‌.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به حمایت بهزیستی از ۹۹۰ دانش‌آموز بیان کرد: علاوه بر اینکه این دانش‌آموزان زیرپوشش هستند خدمات اجتماعی و رفاهی نیز ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداخت هزینه آموزش معلولان  در نهایت پرداخت وام اشتغال به آنها نیز از دیگر خدمات قابل ارائه توسط بهزیستی است، گفت: هدف از این خدمات بازتوانی معلولان است.

محمدی‌قیداری با اشاره به اینکه قبلا فقط به معلولان شدید مستمری داده می‌شد اما با کمک دولت به معلولان متوسط و خفیف ناتوان مالی نیز مستمری داده می‌شود، افزود: همین امر خود یک کمکی به معلولان در بازتوانی است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول