اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین: خروج آمریکا از پیمان INF، روسیه را مجبور به پاسخ خواهد کرد

رئیس‌جمهور روسیه گفته است، در صورت خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های میان برد هسته‌ای و نابودی کامل آن، آمریکا پاسخ مناسب روسیه را خواهد دید.

پوتین: خروج آمریکا از پیمان INF، روسیه را مجبور به پاسخ خواهد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) تأکید کرد، روسیه مخالف نابودی پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای (INF) است، اما اگر این اتفاق بیفتد، مسکو نیز به شیوه مناسب پاسخ خواهد داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، آمریکا مدعی شده در صورتی که روسیه ظرف مدت 60 روز پایبندی کامل خود به پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای را نشان ندهد، واشنگتن از این پیمان خارج خواهد شد، اما مسکو بارها این اتهامات واشنگتن را رد کرده و تأکید کرده که تا کنون هیچ اقدامی در جهت نقض پیمان INF صورت نداده است.

بر اساس این گزارش، پوتین ادامه داد، «این تصمیم آمریکا مدتها پیش اتخاذ شده بود اما خیلی بی سر و صدا و تصور کردند که ما متوجه آن نخواهیم شد اما توسعه این موشک‌ها قبلا نیز جزئی از بودجه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بوده است».

رئیس‌جمهور روسیه همچنین تأکید کرد که بسیاری از کشورهای دیگر در شرایطی که روسیه و آمریکا توافق کرده بودند تا تولیدات این چنینی خود تحت پیمان INF را محدود کنند، در حال افزایش تولیدات موشکی میان برد و کوتاه‌برد خود بودند و حالا اگر واشنگتن هم معتقد است که باید چنین تسلیحاتی داشته باشد، مسکو نیز این اقدام را به صورت مقتضی پاسخ خواهد داد.

فرمانده کل قوای روسیه تصریح کرد: «حالا شرکای آمریکایی ما ظاهرا به این امر رسیده‌اند که اوضاع تغییر زیادی کرده و آمریکا نیز باید این تسلیحات را در اختیار داشته باشد. پاسخ ما بسیار ساده خواهد بود، ما هم این تسلیحات را تولید خواهیم کرد».

وی در ادامه این مسئله را یادآوری کرد که آمریکا به صورت یکجانبه از پیمان موشک‌های ضدبالستیک در سال 2002 خارج شد که یکی از مهمترین توافقنامه‌ها برای حفظ امنیت بین‌المللی بود.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفته بود که ظرف مدت 60 روز آینده در صورتی که روسیه به پایبندی کامل خود به پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای بازنگردد، این پیمان را که در سال 1987 میان دو کشور به امضا رسیده بود، لغو می‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ماه اکتبر گذشته اعلام کرده بود که به دلیل اقدامات روسیه در نقض پیمان INF، واشنگتن تصمیم دارد به زودی از این پیمان خارج شود. روسیه بارها این اتهامات را نقض کرده و تأکید داشته که آمریکا به خوبی می‌داند که مسکو به مفاد این پیمان به طور کامل پایبند بوده است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول