اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

مدرس حوزه و دانشگاه:

حادثه تروریستی چابهار نشانه عجز و ناتوانی دشمن است

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: حادثه تروریستی صبح امروز مقابل فرماندهی انتظامی چابهار نشانه عجز و ناتوانی دشمن و قدرت نظام جمهوری اسلامی است.

حادثه تروریستی چابهار نشانه عجز و ناتوانی دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام‌و المسلمین سیدحمید میرباقری امشب در یادواره 145 شهید گمنام و 76 شهید جاویدالاثر خراسان‌جنوبی، با بیان اینکه برخی از واژه‌ها در بین مردم دنیا از قداست و احترام خاصی برخوردار است، اظهار داشت: هر کجای عالم که برویم واژه قهرمان و استاد دارای احترام خاصی است.

وی به اهمیت واژه شهادت اشاره کرد و بیان داشت: در جای‌جای دنیا مردم مسلمان و غیرمسلمان برای قهرمانان شهید احترام و حرمت قائل‌ هستند اما آنچه در خصوص شهادت در مکتب دینی ما مطرح بوده چیز دیگری است.

مدرس حوزه و دانشگاه اعلام کرد: شهدا جان خود را نه‌تنها به خاطر وطن و ناموس فدا کردند بلکه مهم‌تر از همه آن را برای رضای خدا و قرب به خدا فدا کردند.

خود را خرج انقلاب و نظام جمهوری کنیم

میرباقری با تأکید بر اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی خون نمی‌خواهد بلکه به فداکاری دیگری نیاز دارد، اضافه کرد: اهل بیت و سیدالشهدا(ع) اسلام و قرآن را خرج خود نکرده بلکه خود را خرج قرآن و دین کردند، بنابراین مهم‌ترین کاری که باید انجام دهیم این است که خودمان را خرج انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کنیم.

وی با اعلام اینکه امروز باید آنچه داریم را خرج دین، انقلاب و جمهوری اسلامی کنیم نه اینکه انقلاب را خرج خود کنیم، عنوان کرد: نباید در این مسیر کوتاهی و غفلت شود چرا که غفلت مسؤولان و مردم سبب می‌شود دشمن ضربه‌های خود را وارد کند.

دشمن جرأت حمله نظامی ندارد

مدرس حوزه و دانشگاه به مقایسه شرایط کشور ظرف 40 سال گذشته پرداخت و بیان داشت: اگر نگاهی به 40 سال گذشته کنید متوجه می‌شوید که دشمن با هر بهانه‌ای مملکت را می‌ترساند و می‌خواست پای خود را روی گلوی ما بگذارد اما امروز حتی جرأت حمله نظامی به کشوری که در تحریم است را ندارد.

میرباقری با اشاره به حادثه تروریستی صبح امروز مقابل فرماندهی انتظامی چابهار، مطرح کرد: این اقدام نشانه عجز و ناتوانی دشمن و قدرت نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه در گذشته سرباز ایرانی مسلمان در پادگان‌های نظامی دشمن جرأت نمازخواندن را نداشت، اعلام کرد: اگر خون شهدا، سیدالشهدا(ع) و یارانش نبود هیچ کدام از آنچه که امروز داشتیم را نداشتیم.

چشم‌های دوخته به در و غفلت مسؤولان

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به چشم انتظاری خانواده شهدای گمنام و غفلت مسؤولان از این مهم، مطرح کرد: اگر مسؤولان مملکت جمهوری اسلامی یک بار بنشینند و این چشم‌انتظاری را جلوی چشم خود تصور کنند جرأت زدن حرف‌ها و کارهای خلاف را نمی‌کنند و هرگز خلاف مسیر شهدا حرکت نخواهند کرد.

میرباقری با تأکید بر اینکه شهدا با خون خود درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کرده و موجب بیمه جامعه و مملکت جمهوری اسلامی شدند، تبیین کرد: شهدا با عمل به وظیفه و با صبر و بردباری خانواده‌هایشان این نظام را قدرتمند و تنومند کردند.

یادواره‌های شهدا باید محصول داشته باشد

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا باید محصول و سوغاتی برای انسان به ارمغان بیاورد، تبیین کرد: شهدا با اقتدا به مکتب حسینی در این مسیر قدم گذاشته و هیچگاه در این مسیر چرتکه نینداخته و با عمل به تکلیف و وظیفه به یاری دین پرداختند.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به احتکار کالا توسط افراد و غفلت برخی مسؤولان، مطرح کرد: دنیاطلبی و دل بستن به ظواهر دنیا کاری با انسان کرده که مقابل اسلام و قرآن قرار گرفته و متأسفانه هیچ حمایتی از کالای ایرانی نمی‌کنند.  

رضای خدا؛ مهم‌ترین هدف شهدا

میرباقری با اشاره به اینکه هدف شهید در اسلام ورای همه آن چیزی است که در عالم است، تبیین کرد: شهدا با قصد و نیت پاک برای خدا جان خود را کف دست قرار داده و در راه رضای خدا به شهادت رسیدند.

وی شهدا را همانند شمع تشبیه کرد و با بیان اینکه کار شمع به گونه‌ای است که ذره ذره آب می‌شود تا به دیگران راه را نشان دهد، اضافه کرد: کار شهید مقدس و زیبا است لذا نباید شهید را مرده بدانید بلکه او زنده ولی دیگران متوجه زنده بودن شهید نمی‌شوند.

مدرس حوزه و دانشگاه با اعلام اینکه بسیاری از افراد نفس می‌کشند اما مرده‌اند، بیان داشت: در جامعه از این دست افراد وجود دارد که نفس می‌کشند اما مرده‌اند و این وجودشان نه فایده‌ای برای خودشان و نه برای دیگران دارد.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول