اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قزوین

بهزاد قره‌یاضی در همایش زیست فناوری مدعی شد

همه انسان‌ها روزی دُم داشتند/ حتی یک نفر از مصرف محصولات تراریخته آسیب ندیده!

مرجع ملی ایمنی زیستی با اشاره به اینکه همه‌ی انسان‌ها روزی دم داشتند، مدعی شد: نقص در تکامل ژنتیکی سبب شده تا یک در هزار، چند نفر در بنگلادش دم داشته باشند و این موضوع به‌هیچ‌عنوان ارتباطی به تراریختگی ندارد بلکه تنها یک نقص در تکامل ژنتیکی است.

همه انسان‌ها روزی دُم داشتند/ حتی یک نفر از مصرف محصولات تراریخته آسیب ندیده!

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین بهزاد قره یاضی مرجع ملی ایمنی زیستی در همایش زیست فناوری، پیشرفت و سلامت انسان که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات شهدای سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: گفته‌شده که مهندسی ژنتیک برای سلامتی انسان مضر است درحالی‌که به‌هیچ‌عنوان این تبلیغات رسانه‌ای صحیح نیست.

وی افزود: تعداد موارد مرگ ناشی از سرطان دو برابر شده اما این به مفهوم سونامی سرطان نیست چراکه باید افزایش جمعیت، سن بالا و قدرت تشخیص علمی را نیز مدنظر گرفت.

مرجع ملی ایمنی زیستی مدعی شد: برخی‌ها با ترفند جاذبه ترس در رسانه‌ها محصولات تراریخته را سرطان‌زا معرفی می‌کنند اما این در حالی است که این امر کاملاً کذب محض است.

قره یاضی با اشاره به اینکه هم‌زمانی دو حادثه به معنای علیت آن نیست، تصریح کرد: برخی با آمار جعلی سعی دارند تا سرطان و تولید محصولات تراریخته را هم‌زمان جلوه دهند درحالی‌که اگر این آمار جعلی نیز درست باشد بازهم نمی‌توان نتیجه گرفت که هم‌زمان بودن سرطان با تولید محصولات تراریخته به معنای این است که این محصولات مسبب سرطان هستند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی می‌خواهند که مردم از مصرف محصولات تراریخته وحشت کنند درحالی‌که واقعاً این محصولات یک نفوذ به شمار نمی‌رود.

مرجع ملی ایمنی زیستی با اشاره به اینکه همه‌ی انسان‌ها روزی دم داشتند، بیان کرد: نقص در تکامل ژنتیکی سبب شده تا یک در هزار، چند نفر در بنگلادش دم داشته باشند و این موضوع به‌هیچ‌عنوان ارتباطی به تراریختگی ندارد بلکه تنها یک نقص در تکامل ژنتیکی است.

قره یاضی هدف از این وحشت‌انگیزی در جامعه را پول‌شویی خواند و مدعی شد: برخی می‌خواهند پول‌های کثیف به جیب بزنند که درنتیجه این وحشت را در جامعه گسترش می‌دهند.

مرجع ملی ایمنی زیستی گفت: ما حاضر هستیم مبلغ ۵۰ میلیون تومان به فردی دهیم که تنها یک مقاله معتبر ارائه دهد که یک نفر از مصرف محصول تراریخته آسیب‌دیده است.

وی ادعا کرد: ما تحقیقات گسترده‌ای انجام دادیم و دریافتیم که حتی یک نفر نیز پس از مصرف این محصولات دچار مشکل نشده است.
 

مردم بالاخره می میرند و عاملش سرطان است

قره‌یاضی مدعی شد: وقتی شهر سوخته را بررسی می‌کردم دریافتم که در روزگاری میانگین سنی مردم ایران ۲۴ سال بوده حال آنکه محصولات تراریخته امید به زندگی را تا ۸۳ سالگی افزایش داده است.

مرجع ملی ایمنی زیستی با بیان اینکه سرطان بیماری افراد مسن است، اظهار کرد: مردم بالاخره در سن ۸۰ سالگی می‌میرند و این امر باید عاملی داشته باشد که آن عامل نیز سرطان خواهد بود.

 

خبرگزاری فارس با موضوع تراریختگی دشمنی دارد!

قره‌یاضی با انتقاد از مخالفان موضوع تراریختگی گفت: خبرگزاری‌های فارس و تسنیم با دشمنی و کینه‌ای که به موضوع تراریختگی دارند دم درآوردن مردم را نیز به این موضوع نسبت می‌دهند.

وی با نامعتبر خواندن انتقادات مخالفان محصولات تراریخته از منظر علمی، تصریح کرد: خبرگزاری فارس که یکی از مخالفان موضوع تراریختگی است، محصولات تراریخته را نابودگر نسل آینده معرفی می‌کند این در حالی است که با دشمنی و کینه ریشه فناوری را می‌زند.

قره یاضی خاطرنشان کرد: بالاخره خبرگزاری فارس نیز تکلیفش مشخص است! چراکه به اندازه یک سر جو نگران آبروی خود نیست!

مرجع ملی ایمنی زیستی با اشاره به اینکه خبرگزاری فارس از منابع نامعتبر استفاده می‌کند، گفت: این خبرگزاری از فردی که مقاله‌اش هنوز داوری نشده اما در زمینه‌ی تراریختگی مطالعه دارد گفت‌وگو تهیه و خبر را منتشر کرده است.

 

هرتکنولوژی در کنار مزایا، خطراتی نیز دارد

فهیم‌دخت مختاری عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه استاندارد نیز در این جلسه گفت: هر تکنولوژی نوینی در کنار مزایا، خطرات احتمالی نیز دارد.

وی افزود: مقررات ایمنی زیستی آرامش خاطر مصرف‌کنندگان را فراهم می‌کند چراکه بر طبق این مقررات محصول تولیدشده هیچ‌گونه مشکلی ندارد.

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه استاندارد بیان کرد: پروتکل ایمنی زیستی کارتاهنا با قوانین داخلی هیچ کشوری تداخل ندارد و تنها قانونی را به‌طورکلی برای توزیع محصولات تراریخته اعمال می‌کند.

مختاری عنوان کرد: کدکس الیمنتاریوس به معنای مقررات غذایی است که ۱۸۹ کشور عضو آن هستند.

وی با اشاره به اینکه حفظ منافع و بهداشت مصرف‌کنندگان، تسهیل روابط تجاری و هماهنگ شدن اقدامات انجام‌شده درزمینه‌ی مواد غذایی، هماهنگ نمودن کلیه فعالیت‌های استاندارد مواد غذایی در بخش‌های دولتی و غیردولتی از اهداف این کدکس غذایی به شمار می‌رود گفت: تعیین اولویت و ارائه راهنمایی‌های لازم درزمینه‌ی پیش‌نویس‌های استاندارد با کمک سازمان‌های ذی‌نفع، نهایی نمودن استانداردها و انتشار آن‌ها به‌صورت مقررات و یا codex در قالب استانداردهای منطقه‌ای یا بین‌المللی، تکمیل و اصلاح استانداردها پس از بررسی‌های مناسب و لازم از دیگر اهداف برپایی این کدکس به شمار می‌رود.

آبرادات مصلایی مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این همایش گفت: بیوتکنولوژی در صنعت غذا بسیار کاربردی است و برخی از این محصولات هزاران سال است که تولید می‌شوند.

وی افزود: باکتری‌های موجود در سرکه، تا حدی تحمل وجود دارند و پس‌ازاینکه فرآیند تولید سرکه به انتها رسید این باکتری‌ها از بین می‌روند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول