اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر اعلام كرد

مسوولان بايد پاسخگو باشند اما خبری نيست

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر در بيانيه‌ای ضمن اينكه نسخه شفابخش اقتصاد کشور را برگشتن به آرمان‌های انقلاب اسلامی عنوان كرد، افزود: متاسفانه هیچ گونه پاسخگويی به اقشار مختلف مردم مِن‌جمله دانشجویان در مسوولان دولتی دیده نمی‌شود.

مسوولان بايد پاسخگو باشند اما خبری نيست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر به مناسبت روز دانشجو بیانیه‌ای صادر کرد که در زیر می‌خوانید.

(از دانشگاه همیشه و در همه جا این انتظار هست که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد: اول، جریان علم و تحقیق؛ دوم، جریان آرمان‌گرایی‌ها و آرمان‌خواهی‌ها و هدفگذاری‌های سیاسی و اجتماعی.)                                                     رهبر معظم انقلاب 24/09/1387

65 سال پیش و تنها بعد از چهار ماه از کودتای آمریکایی 28 مرداد 1332 نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا، به عنوان فاتح این کودتای ننگین برای اعلام حمایت همه‌جانبه آمریکا از رژیم پهلوی وارد ایران می‌شد و دولت کودتا هم به منظور ابراز مراتب سرسپردگی خود به آمریکا تمام برنامه‌ریزی‌ها را برای یک استقبال باشکوه ترتیب داده بود.

اما آنچه در محاسبات آن دولت نامشروع و آمریکای جهانخوار دیده نشده بود؛ روحیه عزت‌طلب و مدافع استقلال دانشجوی ایرانی بود و همین روحیه در روز 16 آذر از حنجره دانشجویان دانشگاه تهران فریاد زده شد و سه دانشجوی مبارز شهیدان «بزرگ‌نیا»، «قندچی» و «شریعت رضوی» در دانشکده فنی دانشگاه تهران به ضرب گلوله ماموران دولت کودتا در خون خود غلطیدند و جرعه شهادت نوشیدند.

از آن تاریخ تا امروز ملت قدرشناس ایران همیشه یاد این فرزندان شهید خود را گرامی داشته و در همه برهه‌های حساس تاریخ معاصر و هرگاه عزت و استقلال کشور عزیزمان در تهدید بود؛ همان روحیه عزت‌طلب و مدافع استقلال کشورمان را از تهدید رهانیده است.

تجربه انقلاب اسلامی ثابت کرده که وقتی استکبار از پس جریانی برنمی آید به ماهیت آن هجوم می‌برد و تلاش می‌کند تا 16 آذر جولانگاهی برای سرسپردگان به استکبار شود اما ما دانشجویان انقلابی به هیچ وجه اجازه نمی دهیم ماهیت روز دانشجو که ماهیت استکبارستیزانه، ماهیت عدالت‌خواهانه و پیشرفت، آرمانگرایانه است تغییر داده شود.

یادآور می‌شویم که یکی از آرمان‌های انقلاب با توجه به سخن امام خمینی توجه به مستضعفان است آن جا که می‌فرمایند «تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند فقرا و متدینین بی‌بضاعت گردانندگان و برپاکنندگان واقعی انقلاب‌ها هستند ما باید تمام تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتی که ممکن است خط اصولی دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم» و در جای دیگر می‌فرمایند «بار سنگین انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بر دوش قشر مستضعف است» حال سوال این است که نقش کنونی مستضعفان در جمهوری اسلامی چیست؟ متاسفانه وضعیت معیشتی مردم نامناسب است و همه این مشکلات به خاطر عمل به نظریات اقتصادی لیبرالی است متاسفانه علی رغم شعار حمایت از تولید ملی و خودکفایی به ویژه در صنایع و محصولات راهبردی، عملکرد دولت تناقضی آشکار و فاحش با رویه اعتماد به متخصصین داخلی دارد.

نمونه‌های تاسف برانگیز آن قرارداد نفتی با توتال فرانسه با توجه به خودکفایی تولید تجهیزات نفتی ـ متأسفانه این شرکت یک طرف از قرارداد خارج شد ـ و یا قراردادهای محرمانه‌ای است که با شعار شفافیت تناقض‌های بسیاری دارد.

مسئله دیگر فساد بی‌سابقه موجود در دولت از جمله کرسنت، حقوق‌های نجومی رانت‌های موجود در دستگاه‌هاست نمونه دیگر اخبار مکرر ورشکستگی و زیان‌دهی کارخانجات داخلی در اثر عدم نظارت و کنترل واردات بی‌رویه است که متاسفانه هیچ گونه پاسخگویی به اقشار مختلف مردم مِن‌جمله دانشجویان در مسوولان دولتی دیده نمی‌شود.

رئیس‌جمهوری که روز دانشجو را به صورت تشریفاتی برگزار می‌کند و عرصه را بر منتقدین دلسوز دولت تنگ می‌کند و مجال صحبت را به آنها نمی‌دهد، باید بداند که با خاموش ساختن منتقدان دانشگاه به عقب بازمی‌گردد؛ ضمن اینکه دوره مدیریتی امنیتی فضای دانشگاه گذشته است.

همچنین نماینده شهرستانی که دغدغه خود را گرفتن عکس با محکومین فتنه 88 و دیدار با آنها می‌داند، می‌تواند در راستای رساندن شهرستان و کشور به اهداف والایی که برای آن ترسیم شده است نقش خود را انجام دهد؟ ایشان لازم است بداند که دیگر دوره نقش اپوزیسیون گذشته است و باید به فکر این ملت و مردم شهرستان باشد؛ نکته ای را به ایشان یادآور می‌شویم که تاریخ با اینگونه افراد چگونه برخورد کرده است و چگونه آنها را به زباله‌دان تاریخ انداخته است.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر معتقد است نسخه شفابخش اقتصاد کشور برگشتن به آرمان‌های انقلاب اسلامی است، که همان اعتماد به جوانان و دانشجویان مومن و متدین متخصص است که دلسوز این مردم و این انقلاب و دینشان هستند؛ تجربه نشان داده هر جا این تفکر حاکم شد پیروز میدان بود از جمله هسته‌ای، نانو، موشکی، هوا فضا، نظامی و... که البته در دولت فعلی قدری سرعت این پیشرفت کند شده است.

به دولت محترم توصیه می‌کنیم رهایی از وضع موجود فقط عمل به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و بازگذاشتن میدان برای مدیران و جوانان جهادی است که شیفتگان خدمت به ملت شریف ایران هستند.

در پایان جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر، ضمن بزرگداشت روز دانشجو، همگام با تمام دانشجویان آرمانگرا، چونان گذشته استقامت اسلامی را سرلوحه فعالیت‌های خویش قرار می‌دهد و امیدوار به وعده ی نصرت الهی است.

و لاتکونوا کالتی نقضت غزلها من بعد قوه انکاثا ...

انتهای پیام/3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول