اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مسواک زدن ریسک فشارخون بالا راکاهش می‌دهد

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مسواک زدن ریسک ابتلا به فشارخون بالا را کاهش می‌دهد.

مسواک زدن ریسک فشارخون بالا راکاهش می‌دهد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مسواک زدن ریسک ابتلا به فشارخون بالا را کاهش می‌دهد. 

محققان تأکید می‌کنند، زنانی که دچار بهداشت ضعیف دهان و دندان هستند، 20 درصد بیش از دیگران در معرض ریسک فشارخون بالا قرار دارند.

این پژوهش که توسط دانشمندان دانشگاه ایالتی نیویورک در بافلو صورت گرفته بیانگر آن است، کسانی که لثه‌های ضعیف دارند یا دندان‌هایشان را از دست داده‌اند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را به شدت افزایش می‌دهند.

در این مطالعه بیش از 36 هزار و 500 زن تحت بررسی قرار گفتند و ثابت شد، بهبود بهداشت دهان می‌تواند خطر یک اختلال جدی را که بیش از یک چهارم بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، کاهش دهد.

به گفته کارشناسان علمی، فشارخون بالا می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، زوال عقل و سایر بیماری‌ها شود.

 ژان، محقق ارشد این مطالعه و سرپرست تیم مطالعاتی در دانشگاه ایالتی نیویورک می‌گوید: «این یافته‌ها نشان می‌دهد که از دست دادن دندان ممکن است عامل مهمی در توسعه پرفشاری خون باشد».

با این حال محقق ارشد این پژوهش باور دارد، تحقیقات بیشتری لازم است تا در تعیین مکانیزم‌های پایه‌ای که این دو بیماری را به یکدیگر مرتبط می‌سازند، صورت گیرد.

اعتقاد بر این است، باکتری در لثه‌ها می‌تواند به جریان خون منتقل شود و به سایر قسمت های بدن منتهی شود که در نهایت منجر ه التهاب می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول