اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رئیس اداره پنبه سازمان جهادکشاورزی گلستان:

بیش از 90 هزار هکتار کلزا در گلستان کشت شد

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: در سال جاری بیش از 90 هزار هکتار کلزا در گلستان کشت شد.

بیش از 90 هزار هکتار کلزا در گلستان کشت شد

علی موسی‌خوانی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در سال جاری بیش از 90 هزار هکتار کلزا در مزارع استان گلستان کشت شد.

وی در خصوص زراعت کلزا تصریح کرد: اکنون کشت و کار محصول زراعی کلزا انجام گرفته است و در استان گلستان بیش از 90 هزار هکتار کشت کلزا داریم.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان ابراز کرد: سویاکارانی که محصولات خود را برداشت کردند و در انبار ذخیره کردند برای خرید تضمینی این محصول هرچه زودتر نسبت به تحویل به مراکز نگهداری جهادکشاورزی شهرستان‌های خود اقدام کنند.

موسی‌خانی خاطرنشان کرد: تاکنون 20 سال سابقه کشت کلزا در سطح استان گلستان را شاهد بودیم و این میزان کشت کلزا در گلستان تاکنون بی‌سابقه بوده است و کشاورزان باید مراقبت‌های ویژه‌ای از مزارع خود داشته باشند تا شاهد محصولات خوب با عملکرد بالا در این استان باشیم.

* گلایه از مشاهده تراکم بالای کلزا در برخی از مزارع استان گلستان

وی از مشاهده تراکم بالای کلزا در برخی از مزارع استان گلستان گلایه کرد و گفت: کشاورزان به ازای هر هکتار میزان چهارکیلو بذر کلزا مصرف کنند تا شاهد تراکم خوبی در مزارع باشیم متاسفانه برخی از کشاورزان این میزان مصرف بذر را در سطح مزارع خودشان رعایت نکردند و تراکم بسیار بالایی را شاهد هستیم.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان افزود: بهترین تراکم برای زراعت کلزا 40 الی 50 بوته است ولی متاسفانه شاهد تعداد تراکم بالای 100 بوته هستیم که سبب می‌شود کلزا از رشد نامناسبی برخوردار شود و ریشه رشد ضعیفی داشته باشد و نتواند به عمق مناسب برای دریافت آب و موادغذایی بهره‌مند شود.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول