اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امحاء و معدوم کردن مواد مخدر در ترکمنستان+عکس

مقادیر قابل توجهی مواد مخدر و سیگار در مراسمی با حضور مقامات عالی رتبه امنیتی، انتظامی، قضائی و دانش آموزان ترکمنستان معدوم شد.

امحاء و معدوم کردن مواد مخدر در ترکمنستان+عکس

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس ، مقادیر قابل توجهی مواد مخدر و سیگار در مراسمی با حضور مقامات عالی رتبه امنیتی، انتظامی، قضائی و دانش آموزان ترکمنستان معدوم شد.

امحاء مواد مخدر در حومه «عشق‏‌آباد» در منطقه «باغ‌‏آباد» منطقه «آق‌‏بوگدای» انجام شد.

در این مراسم بسته‌های حاوی انواع مختلف مواد مخدر و سیگار که طی عملیات نیروهای امنیتی و انتظامی از قاچاقچیان کشف و ضبط شده‌ در کوره مخصوص به آتش کشیده شد.

همچنین در این مراسم دانش آموزان و تعدادی از دیپملماتهای کشورهای خارجی حضور داشتند.

ترکمنستان مرزهای طولانی زمینی با افغانستان یکی از مراکز کشت و تولید انواع مواد مخدر جهان را دارد و قسمت عمده مواد مخدر از طریق مسیرهای ترانزیتی وارد ترکمنستان شده و سپس به سایر کشورها قاچاق می‏‌شوند.

تدابیر شدید همه جانبه برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و دخانیات شامل تجهیز نیروهای مرزبانی، انتظامی و امنیتی برای مقابله با این پدیده شوم و خانمان‌سوز، حبس طولانی مدت و نیز مصادره اموال قاچاقچیان و نیز عدم عفو عمومی دست‏‌اندرکاران قاچاق مواد مخدر باعث شده‌‏ که قاچاق مواد مخدر و نرخ اعتیاد به این مواد خانمان‌سوز در سراسر ترکمنستان کاهش چشمگیری یابد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول