اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هرمزگان

مشاور استاندار در امر اقامه نماز:

دستگاه‌های اجرای استان در امر ترویج نماز بسیج شوند

مشاور استاندار در امر اقامه نماز با اظهارنارضایتی از وضعیت توجه به نماز در جامعه گفت: تمامی آسیب‌های اجتماعی از عدم توجه به نماز است لذا باید همه دستگاه‌های اجرایی در ترویج نماز بسیج شوند.

دستگاه‌های اجرای استان در امر ترویج نماز بسیج شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن فروزان‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، از وضعیت عدم توجه به نماز، خصوصا نماز صبح در استان ابراز نارضایتی کرد و گفت: از وضعیت اقامه نماز راضی نیستیم.کارهایی صورت پذیرفته اما قابل قبول نیست و باید اهتمام بیشتری وجود داشته باشد.

‎وی افزود: استاندار باید تمام دستگاه‌های اجرایی را در امر ترویج نماز بسیج کند زیرا تمامی آسیب‌های اجتماعی از عدم توجه به نماز به‌وجود می‌آید.

‎مشاور استاندار در امر اقامه نماز گفت: نماز دارای برکات فراوانی است و عدم توجه به این مقوله مهم و اثرگذار آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد.

‎وی ادامه داد: در هفته آینده از طلابی که نسبت به امر ترویج فرهنگ نماز و اقامه نماز صبح در مساجد استان توجه داشته‌اند با حضور امام جمعه بندرعباس تقدیر خواهد شد.

‎حجت‌الاسلام فروزان‌نژاد در بحث احداث زیرساخت اقامه نماز در مسیرهای بین راهی، راه آهن و فرودگاه را موفق عنوان‌کرد و گفت: در سایر دستگاه‌ها نیز اقداماتی شده است اما توجه بیشتری می‌طلبد.

‎ مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان، نقش مدیران را در ترویج نماز تعیین‌کننده دانست و گفت: در هر دستگاهی که مدیران نسبت به امر اقامه نماز توجه کرده‌اند، نیروهای آن دستگاه نیز به این امر مهم اهتمام ورزیده‌اند.

‎وی افزود: ترویج نماز باید از خانواده شروع شود و تقید والدین به اقامه نماز راهگشاترین اقدام در سوق دادن فرزندان به نماز است.

‎حجت‌الاسلام فروزان‌نژاد، یکی از راه‌های ترویج فرهنگ نماز را برنامه‌ریزی صحیح در مدارس و دانشگاه‌ها عنوان‌کرد و گفت: بر همین مبنا طرح‌هایی برای آموزش تربیت مربی در دست داریم و امیدواریم با مشارکت طلاب و جامعه دانشگاهی در این طرح شاهد پیشرفت بیشتری در امر اقامه نماز باشیم.

‎مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان، قوام جامعه را در اعتلای نماز و ترویج فرهنگ مهدویت عنوان‌کرد و افزود: بر همین اساس با مشارکت بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) و بنیاد بین‌المللی غدیر جشنواره ملی مهدوی صراط با هدف گسترش و رشد فرهنگ مهدوی و شناخت دقیق‌تر امام زمان(عج) برگزار خواهد شد.

‎وی افزود: این جشنواره در ۱۵ بهمن ماه به میزبانی چهار استان کرمانشاه، مرکزی، اردیبل و چهارمحال و بختیاری در چهار بخش شامل بخش‌های ادبی، شعر، فضای مجازی و هنر و رسانه برگزار خواهد شد.

‎فروزان‌نژاد، آخرین مهلت ارسال آثار برای این جشنواره ملی مهدوی را ۳۰ دی ماه اعلام کرد و گفت: افرادی که از استان هرمزگان در این جشنواره شرکت کنند بدون در نظر گرفتن کسب رتبه، یک شبانه‌روز در مجموعه یاوران مهدی(عج) جمکران میهمان خواهند شد.

وی همچنین از برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی با مشارکت کانون مساجد خبر داد و گفت: این مسابقه با هدف آشنایی با زندگی امام حسن عسکری(ع) برگزار، و مهلت شرکت در آن محدود بوده و نهایتا تا روز ۳۰ آذر ماه باید پاسخنامه‌ها از طریق پرتال مهدویت به دبیرخانه ارسال شود.

انتهای پیام/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول