اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

امام جمعه ماهنشان:

شهیدان شهریاری‌ها، احمدی روشن‌ها و تهرانی مقدم‌ها نمونه‌های بارزی ازخودباوری است

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه شهید شهریاری‌ها، احمدی روشن‌ها و تهرانی مقدم‌ها نمونه‌های بارزی ازخودباوری است، گفت: آن چه انقلاب، امام و رهبری به دنبال آن بودند و هستند، خودباوری است و آن چه دشمنان ما به دنبال آن هستند، خودباختگی است.

شهیدان شهریاری‌ها، احمدی روشن‌ها و تهرانی مقدم‌ها نمونه‌های بارزی ازخودباوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان حجت الاسلام علی زاهدی پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان به دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده‌های شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده‌های شهدا پیام‌های مهمی داشت که یکی از مهمترین‌ آن‌ها توجه به فرهنگ شهادت‌طلبی به عنوان معجزه نظام جمهوری اسلامی از سویی و عدم غفلت از دشمن به ویژه آمریکا است.

وی به توطئه‌های چهل ساله آمریکا علیه ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: باید توجه داشته باشیم که آمریکا هر روز و هر سال برای ایران اسلامی نقشه می‌کشد و به نتیجه نرسیده، ولی قطعاَ همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، ممکن است برای سال 98 هم توطئه‌ای جدید داشته باشد. 

 خطیب نماز جمعه ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود به وحدت بین حوزه و دانشگاه اشاره، خاطر نشان کرد:  وحدت حوزه و دانشگاه یک ضرورت انکارناپذیر است و پشتوانه استدلالی محکمی دارد، ضمن اینکه تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف دلیل بر اهمیت آن برای کشور است. 
زاهدی‌پور با بیان اینکه بهترین راهکار وحدت حوزه و دانشگاه، اسلامی کردن علوم اسلامی و استفاده منطقی و نه احساسی از ظرفیت هر کدام از این دو نهاد علمی است، ادامه داد: حاکمیت نظریه‌های علمی غربی در جامعه نه تنها وحدت حوزه و دانشگاه را به چالش کشانده، بلکه وحدت کل جامعه را نیز به مسلخ برده است.

وی تصریح کرد: بخش مهمی از تشتت نظر و روش در حوزه تصمیم‌گیری مسؤولان جامعه نیز برآمده از تشتت مبانی علمی در میان آن‌ها است، مردم و به ویژه جوانان باید بدانند که بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی امروز صرفاَ محصول اختلاس و امثال آن نیست، بلکه به این دلیل است که ما به لحاظ علمی تولید و کار نکرده‌ایم.

امام جمعه ماهنشان به اختلاف بین خودباوری و خودباختگی اشاره کرد و اذعان داشت: دانشگاه‌های ما متخصص ترجمه هستند که فرهنگ ترجمه خودباوری را به فدای نگاه حریصانه به مبانی غربی کرده است.

وی افزود: شهید شهریاری‌ها، احمدی روشن‌ها و تهرانی مقدم‌ها نمونه‌های بارزی از خودباوری است، آن چه انقلاب، امام و رهبری به دنبال آن بودند و هستند، خودباوری است و آن چه دشمنان ما به دنبال آن هستند، خودباختگی است. 

خطیب نماز جمعه ماهنشان با تاکید بر اینکه در عین حال تعاملات علمی، فکری و فرهنگی‌ می‌تواند به وحدت هر چه بیشتر این دو نهاد مهم علمی و فرهنگی منجر شود، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم در هفته وحدت حوزه و دانشگاه، یکی از اساتید، رؤسا یا دانشجویان دانشگاه در نماز جمعه سخنرانی کنند، ما هم آماده هستیم مقدمات را فراهم کنیم. 

انتهای پیام/73002/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول