اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

زاهدی در گفت‌وگو با فارس:

مطالبه‌گری مردم از مسئولین در نمازجمعه باید صریح باشد تا به پاسخگویی منجر شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌ مطالبات مردم از مسئولین در نمازجمعه باید شفاف بوده و بدون اغماض صورت گیرد البته گاهی ما شاهد هستیم امامان جمعه و سخنرانان پیش از خطبه مطالبه‌گری را به صورت صریح، شفاف و غیرمستقیم انجام نمی‌دهند در حالیکه به هیچ وجه این موضوع نمی‌تواند منجر به پاسخگویی مسئولین شود.

مطالبه‌گری مردم از مسئولین در نمازجمعه باید صریح باشد تا به پاسخگویی منجر شود

محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به اظهارات حسن رحیم‌پور ازغدی در نماز جمعه تهران و لزوم مطالبه‌گری مردم از مسئولین از این تریبون گفت: بخشی از این مطالبه‌گری مردم از مسئولین باید از طریق تریبون‌های نماز جمعه صورت گیرد ولی نباید فقط به این امر بسنده کرد.

وی افزود: این مطالبات باید بسیار شفاف بوده و بدون اغماض صورت گیرد و حتی گاهی ما شاهد هستیم که امامان جمعه و سخنرانان پیش از خطبه این مطالبه‌گری را به صورت صریح، شفاف و غیرمستقیم انجام نمی‌دهند در حالیکه به هیچ وجه این موضوع نمی‌تواند منجر به پاسخگویی مسئولین شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر مطالبه‌گری به صورت شفاف انجام شود در آن صورت مسئولین مجبور خواهند شد به صورت صریح و سریع نسبت به این امر واکنش نشان داده و پاسخگو باشند. ولی اگر این امر شفاف، صریح و مستقیم نباشد به طبع مسئولین هم این حرف‌ها را از این گوش گرفته و از آن گوش درمی‌کنند.

زاهدی خاطرنشان کرد: همه تریبون نماز جمعه نباید معطوف به پاسخگویی مسئولین به مردم باشد. ضمن اینکه دعوت به تقوا و مسائل و مباحث روز داخلی و خارجی بسیار مهم است. البته قطعاً مطالبه‌گری مردم از مسئولین بخشی از مباحث نماز جمعه محسوب می‌شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: ارائه سبک زندگی اسلامی ایرانی و نقش دستگاه‌ها در این خصوص بیان مباحث و مشکلات روز جامعه، امر به معروف و نهی از منکر هم بخش دیگری از موضوعاتی است که باید در نماز جمعه مطرح شود البته مطالبه‌گری هم در این زمره می‌گنجد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول