اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان خبر داد

فعاليت 70 مرکز تست «HIV» در همدان

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان از آمادگی 70 مرکز تست «HIV»» در همدان خبر داد.

فعاليت 70 مرکز تست «HIV» در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد خیراندیش بعد از ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان اظهار کرد: سال گذشته 56 سبزی‌کار متخلف در شهرستان همدان به مراجع قضایی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه امسال هفت نفر به مراجع قضایی معرفی شدند گفت: با این وجود در برخی از مناطق وضعیت فرقی نکرده است زیرا از آب فاضلاب برای کشت محصولات دیگر استفاده می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با تاکید به اینکه فاضلاب‌ وارد برخی مزارع می‌شود افزود: باید منشأ کشت محصولات با فاضلاب در همدان شناسایی شود.

وی گفت: 50 درصد کار دانشگاه علوم پزشکی در حوزه بهداشت است و امیدوارم صدا و سیما برنامه‌های بیشتری در این حوزه تهیه کند.

خیراندیش در خصوص رفع مشکل رودخانه کوی نبوت شهرک مدنی نیز اظهار کرد: وضعیت همدان در جلوگیری از ورود آب فاضلاب به رودخانه‌ها بسیار خوب بوده و در این زمینه اقدامات خاصی انجام شده است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه بیماری «اچ آی وی» موضوع مهمی است که انتظار داریم در هفته‌ اطلاع‌رسانی این بیمای صدا و سیما به یاری ما بشتابد گفت: سال گذشته 13 مورد مثبت « اچ آی وی» داشتیم که 6 مورد آن در بین خانم‌ها بود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان از آمادگی 70 مرکز برای تست «HIV»» در همدان خبر داد و گفت: این مسئله همکاری سایر سازمان‌ها را می‌طلبد.

نماینده معاونت غذا و دارو  استان همدان نیز با بیان اینکه داروها برای استان‌ها سهمیه‌بندی شده است، اظهار کرد: توزیع دارو توسط معاونت غذا و داروی هر استان انجام می‌شود و وارد شبکه‌ها نمی‌شود تا مشکلی برای مردم ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت وجود کمبود دارو موضوع از داروخانه‌های تهران پیگیری می‌شود، افزود: یک کارشناس مخصوص داروهای کمیاب در استان داریم و سامانه 190 نیز برای اطلاع‌رسانی توسط مردم نسبت به این موضوع فعال شده است

انتهای پیام/89026/ 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول