اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

وزیر علوم:

افزایش بودجه پارک های علم و فناوری/ تغییر آیین نامه ارتقا

وزیر علوم گفت: در آیین نامه ارتقا تغییراتی انجام داده‌ایم که امسال اجرایی می شود. همچنین در حمایت از پارک ها بحث تامین منابع مالی را داریم و با همراهی که در لایحه بودجه ۹۸ از طرف سازمان برنامه داشتیم افزایش بودجه پارک ها را شاهد هستیم.

افزایش بودجه پارک های علم و فناوری/ تغییر آیین نامه ارتقا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران نمونه کشوری که به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: امسال رویکرد خوبی در برگزاری هفته پژوهش وجود دارد و آن هم اینکه به سمت تمرکز و شاخص کردن فعالیت های فناورانه کاربردی و رفع نیازهای کشور پیش رفتیم. پارک های علم و فناوری بستر مهمی برای این کار است که شرکت های دانش بنیان را تحت حمایت قانونی قرار می دهد.

وی افزود: ۱۲۰۰ شرکت دانش بنیان در مراکز رشد وزارت علوم است که در مجموع بیش از ۴۲ هزار اشتغال پایدار را ایجاد کردند. در استان ها هم حمایت مسوولان استانی را داشتیم.

وزیر علوم با بیان اینکه رویکرد دانشگاه ها و مراکز علمی ما رویکرد حل مسائل و مشکلات و چالش های جامعه و صنعت است، ادامه داد: بخصوص در شرایط تحریم قطعات و مواد اولیه فرصتی ایجاد شده که امیدواریم به فرصت ماندگار و حرکت جدی در راستای خودکفایی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار نمایشگاه عرضه و تقاضا در هفته پژوهش دایر است تا صنعت و دانشگاه در کنار هم به حل مشکلات بپردازند، گفت: پایان نامه ها را هم به سمت کاربرد هدایت می‌کنیم. در آیین نامه ارتقا هم تغییراتی انجام داده‌ایم که امسال اجرایی می شود. همچنین در حمایت از پارک ها بحث تامین منابع مالی را داریم و با همراهی که در لایحه بودجه ۹۸ از طرف سازمان برنامه داشتیم افزایش بودجه پارک ها را شاهد هستیم.

غلامی خاطرنشان کرد: صندوق نواوری و شکوفایی هم حمایت های بسیاری را انجام می‌دهد که فعالیت خود را با بازنگری در اهداف شروع کرده و امیدواریم نسبت به سال های قبل بتواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. طرح مهارت اموزی دانش اموختگان را هم از سال گذشته اجرا کردیم.

وی با بیان اینکه رصد دانش آموخته های دانشگاهی را هم درنظر داریم، گفت: برنامه آمایش پژوهش و فناوری را هم قرار است با همکاری سازمان برنامه و بودجه اجرا کنیم. حرکت هایی که صورت گرفته بخصوص همت عالی پژوهشگران و حمایت مسوولان آینده بسیار خوبی را پیش روی مسوولان علمی و کشور قرار داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول