اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری آستان قدس خبر داد

راه‌اندازی دفتر ارتباط با فرهیختگان و فعالان فرهنگی در آستان قدس رضوی

رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری آستان قدس از راه‌اندازی دفتر ارتباط با فرهیختگان و فعالان فرهنگی خبر داد و گفت: این دفتر پس از دریافت ۳ هزار درخواست و پیشنهاد از سوی نخبگان فرهنگی، به منظور پی‌گیری در‌خواست‌ها و نظرات راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی دفتر ارتباط با فرهیختگان و فعالان فرهنگی در آستان قدس رضوی

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد رئیس سازمان فرهنگی، هنری آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس از راه‌اندازی دفتر ارتباط با فرهیختگان و فعالان فرهنگی توسط این نهاد خبر داد و گفت: طی سال‌های گذشته بیش از ۳ هزار پیشنهاد، طرح، برنامه یا درخواست از سوی نخبگان، فرهیختگان، مجموعه‌های مردمی و فعالان فرهنگی کشور به آستان قدس رضوی ارسال شده که پاسخگویی، پیگیری و اجرای این پیشنهادها نیازمند تشکیلاتی بود تا سازمان بتواند خدمات و شرایط بهتری برای آنان مهیا کند.

طراحی ساز‌وکاری برای دریافت ایده‌ها، پیشنهادها و طرح‌های فعالان و فرهیختگان

وی ادامه داد: در این زمینه سازمان نیازمند ساز و کاری هدفمند است تا بتواند از ظرفیت ایده‌ها، پیشنهادها و طرح‌های فعالان و فرهیختگان استفاده و فرایند اجرای آن را تسهیل کند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: در همین راستا «دفتر ارتباط با فرهیختگان و فعالان سازمان» با هدف بسیج ظرفیت‏‌های فرهنگی و اجتماعی در جهت ترویج اهداف و آرمان‏‌های انقلاب اسلامی از طریق تعامل بهینه با فرهیختگان و فعالان فرهنگی و ارتقای سطح فعالیت‏‌ها و خدمات آستان قدس در سطح ملی و بین‌المللی با بهره‌گیری از ایده‌ها و طرح‌های نو توسط این سازمان ایجاد شده است.

گنابادی‌نژاد بیان کرد: ۹ مؤسسه و ۲ مرکز فرهنگی این سازمان، مأموریت‌های متنوع و مختلفی دارند و ظرفیت‌هایی نیز برای تحول فرهنگی در اختیارشان است که فعالان و نخبگان فرهنگی می‌توانند با شناخت مأموریت‌ها و ظرفیت‌ها، پیشنهاد یا طرح‌های ارزشمند خود را برای حمایت و اجرا به این دفتر ارسال کنند و در مأموریت‎های این سازمان مؤثر باشند.

نوآوری، خلاقیت و تناسب با مأموریت‌ها و ظرفیت‌ها شرط پذیرش پیشنهادات

وی افزود: نوآوری، خلاقیت و تناسب با مأموریت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی از مهم‌ترین شرایط پذیرش پیشنهادها و طرح‌های فعالان و فرهیختگان است و این سازمان در همین زمینه نشست‌های هم‌اندیشی را با موضوعات مختلف برگزار خواهد کرد.

اهداف راه‌اندازی دفتر ارتباط با فرهیختگان

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: شبکه‌سازی نخبگان، فرهیختگان و فعالان فرهنگی به منظور بهره‌مندی از خردجمعی، استفاده مطلوب و مؤثر از ایده‌ها و طرح‌های فرهیختگان و فعالان فرهنگی در ارتقای معارف قرآنی و مکتب اهل‌بیت(ع)، ایجاد بانک ایده و طرح‌های فرهنگی، زمینه‌سازی برای ارتباطات فرهنگی و ایفای نقش مؤثر فرهیختگان و فعالان فرهنگی در اقدامات سازمان و آستان قدس رضوی، بررسی، ارائه نظر کارشناسی و تدوین در خصوص طرح‌ها و برنامه‌ها و ارائه به واحدهای مختلف سازمان و پیگیری تا اخذ تصمیم نهایی طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی، فراهم‌سازی و تسهیل ارتباط آنان با سازمان، تشکیل شوراهای مشورتی تخصصی ویژه طرح‌ها و برنامه‌های فرهیختگان و تدوین گزارش‌های دوره‌ای جهت ارائه به مجموعه‌های ذیربط، ازجمله اهداف این دفتر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول