اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

در سال جاری انجام شد

جلب مشارکت مردمی برای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی سمنان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: امسال فعالیت‌های قابل‌توجهی در راستای جلب مشارکت‌های اجتماعی در زمینه صیانت و حفاظت از آثار تاریخی استان انجام شد.

جلب مشارکت مردمی برای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا افضلی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یگان حفاظت اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از ابتدای سال جاری تاکنون، فعالیت‌های قابل توجهی در زمینه جلب مشارکت‌های اجتماعی در زمینه صیانت و حفاظت از آثار تاریخی انجام داده است.

وی افزود: با توجه به حضور گسترده عشایر در سطح مراتع و کوهستان‌های استان سمنان، تعامل خوبی با اداره امور عشایری استان سمنان در خصوص جلب مشارکت عشایر در صیانت و حفاظت از آثار و جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز انجام شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان هدف از جلب مشارکت را شناخت و آموزش مردم در زمینه صیانت از آثار تاریخی و معرفی یگان حفاظت میراث فرهنگی عنوان کرد.

افضلی گفت: در این زمینه، همکاری خوبی با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان در خصوص جلب مشارکت‌های اجتماعی با انجام تبلیغات محیطی و ... در راهپیمایی‌های ملی (13 آبان، 9 دی، 22 بهمن و ... ) و تبلیغ موارد مرتبط با حوزه میراث فرهنگی و آموزش همگانی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه آموزش رکن اصلی و مهم مشارکت مردمی است، افزود: حضور کارکنان یگان حفاظت در بیش از 10 مدرسه و آموزش لزوم صیانت و حفاظت از آثار تاریخی به بیش از سه هزار دانش‌آموز و نگارش تفاهم‌نامه بین اداره میراث فرهنگی و آموزش و پرورش استان سمنان از جمله اقدامات یگان حفاظت در حوزه آموزش بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: با توجه به بازدید و حضور نخبگان کشور و استان در موزه گرمابه پهنه سمنان، علاوه بر آموزش حفاظت و صیانت از آثار و معرفی سامانه خبری یگان حفاظت، مقرر شد از ظرفیت ملی نخبگان استان در راستای جلب مشارکت‌های اجتماعی و ارائه راهکار و پیشنهاد در این رابطه استفاده شود.

به گزارش فارس؛ علاقه‌مندان به حفاظت و صیانت از آثار تاریخی استان سمنان می‌توانند هرگونه تخلف، تعرض، تخریب یا حفاری غیرمجاز علیه آثار تاریخی را به شماره 31705 سامانه خبری یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان اعلام کنند.

استان سمنان دارای بیش از یک‌هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که این آثار به مراقبت و حفاظت با مشارکت عموم شهروندان نیاز دارند.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول