اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تعمیق روابط دوجانبه محور رایزنی مقامات ازبکستان و اتریش

ششمین دور رایزنی‌های سیاسی بین وزارت‌های امور خارجه ازبکستان و اتریش در «تاشکند» برگزار و در آن طرفین چشم انداز تعمیق بیش از پیش روابط دوجانبه را بررسی کردند.

تعمیق روابط دوجانبه محور رایزنی مقامات ازبکستان و اتریش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ششمین دور رایزنی‌های سیاسی بین وزارت‌های امور خارجه ازبکستان و اتریش روز 17 دسامبر در «تاشکند» برگزار و در آن طرفین چشم انداز تعمیق بیش از پیش روابط دوجانبه را بررسی کردند.

در این دیدار که هیئت‌های ازبکستان و اتریش به سرپرستی «دلشاد احداف» معاون وزیر امور خارجه ازبکستان و «الکساندر مارشیک» مدیر سیاسی وزارت فدرال در مسایل اروپا، همگرایی و امور خارجی اتریش حضور داشتند، تعمیق روابط دوجانبه و همچنین موضوعات منطقه‌ای و بین المللی مورد بررسی قرار گرفت.

طرفین تاکید کردند که تحکیم همکاری‌های متقابل بین وزارت‌های امور خارجه 2 کشور شرایط مناسبی را برای توسعه بیش از پیش روابط بین دولتی ایجاد می‌کند و جوابگوی منافع هر 2 کشور است.

در این دیدار همچنین تماس‌های ازبکستان و اتریش در سطوح مختلف از جمله برگزاری نشست مشترک اقتصادی و بازرگانی در سال 2019 میلادی، از سرگیری فعالیت کمیسیون بین دولتی که نشست آخر آن 5 سال قبل برگزار شده، بررسی شد.

طرفین تاکید کردند مبادلات بازرگانی 2 کشور طی 9 ماه گذشته سال 2018 میلادی از سطح 71 میلیون دلار فراتر رفته و این شاخص نسبت به تمام سال 2017 میلادی تقریبا 3 برابر بیشتر می‌باشد.

«آلاویس کراووت» سفیر اتریش در ازبکستان نیز در این دیدار حضور پیدا کرد.

هم اکنون بازرگانان اتریش در اجرای طرح‌های مهم در ازبکستان شرکت می‌کنند. متخصصان اتریشی در وزارت آموزش عمومی، توسعه نوآوری و اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان به عنوان مشاور استخدام شدند.   

در این دیدار درباره دیگر مسایل مورد علاقه طرفین نیز تبادل نظر شده است.

اتریش استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 15 ژانویه سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 25 مارس سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط سیاسی برقرار شده است. 

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول