اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

فارس گزارش می‌دهد

آخرین جزئیات از سرنوشت ساخت مجتمع فرهنگی و درمانی «محله مدرسی» گنبدکاووس

ساخت مجتمع فرهنگی و درمانی در محله آسیب پذیر «محله مدرسی» گنبدکاووس همچنان درگیر و دار همکاری نهادهای مختلف قرار گرفته و به سرانجام نرسیده است.

آخرین جزئیات از سرنوشت ساخت مجتمع فرهنگی و درمانی «محله مدرسی» گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، پس از حضور نمایندگان کمیساریای عالی سازمان ملل در حوزه پناهندگان و نمایندگان وزارت کشور و اداره کل اتباع خارجی استانداری گلستان در گنبدکاووس و بازدید از محله‌های آسیب‌پذیر گنبدکاووس که اغلب ساکنانی از اتباع افغانستانی را داراست، با پیگیری و تلاش دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس و همکاری و نگاه مثبت نمایندگان حاضر مصوبه‌ای مبنی بر ساخت یک مجتمع فرهنگی و آموزشی و یک مجتمع درمانی در «محله مدرسی» گنبدکاووس توسط وزارت کشور به شرط واگذاری زمین در این محلات مورد تفاهم قرار گرفت.

اما پس از گذشت چند ماه از این ماجرا و تصویب مجدد آن در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گنبدکاووس مبنی بر واگذاری این زمین توسط شهرداری گنبدکاووس هنوز نتیجه خاصی از این موضوع به دست نیامد که باعث شد جلسه‌ای کوتاه در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان صورت گرفته و این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد.

فرماندار گنبدکاووس نیز در این حوزه با اشاره به اینکه اداره کل اتباع امور خارج استانداری و نمایندگی کمیساریای سازمان ملل در وزارت کشور آماده حمایت از توسعه زیرساخت‌ها در محلات آسیب‌پذیر هستند، افزود: اینکه شهرداری در این حوزه تعلل می‌کند به هیچ عنوان پذیرفته نیست و انتظار داریم همچون همیشه و مسائل دیگر با نگاهی مثبت این موضوع را به بهترین نحو اجرایی کند.

* مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای همه لازم‌الاجراست

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه در اختیار قرار دادن یک زمین از سوی شهرداری برای ساخت مجتمع فرهنگی و آموزشی و یک درمانگاه توسط وزارت کشور مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان است، گفت: این مصوبات برای همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان لازم‌الاجراست.

وی با بیان اینکه اگر واگذاری زمین نیازمند مصوبه از سوی شورای اسلامی شهر است باید شهردار محترم پیگیر آن باشد، افزود: اگر هر مصوبه داخلی دیگر و یا هماهنگی با اداره و نهادی نیز نیاز دارد باید شهرداری پیگیر هماهنگی آن باشد و در نهایت هر چه زودتر این زمین را به ما معرفی کند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه ما نمی‌توانیم حوزه امنیتی و اجتماعی وزارت کشور را برای کمک به خودمان بیش از این معطل بگذاریم، ادامه داد: شهرداری از امروز نهایتا 20 روز فرصت دارد تا نتیجه این موضوع را مشخص کند.

کریمی با اشاره به اینکه شهرداری گنبدکاووس در سال‌های اخیر کاندیدای شهر برتر در حوزه بازآفرینی شهری بوده است، تصریح کرد: تلاش برای واگذاری زمین و ساخت دو مجتمع بزرگ فرهنگی و درمانی توسط وزارت کشور در گنبدکاووس می‌تواند به انتخاب شهرداری گنبدکاووس به عنوان شهرداری برتر در حوزه بازآفرینی شهری نیز کمک کند.

* پایش یافتن زمین برای مجتمع فرهنگی و درمانی صورت گرفته است

شهردار گنبدکاووس با اشاره به اینکه با توجه به مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس پایش لازم را برای پیدا کردن زمینی برای ساخت این پروژه صورت داده‌ایم، گفت: متاسفانه در حال حاضر زمینی که به طور کامل در اختیار ما بوده و بتوانیم برای این موضوع اختصاص دهیم وجود ندارد.

منصور طعنه گنبدی با بیان اینکه برای واگذاری برخی زمین‌ها نیازمند مصوبه شورای اسلامی شهر هستیم، افزود: در کنار این موضوع هماهنگی با برخی ادارات و نهادها نیز مورد نیاز است که اداره امور آب یکی از این ادارات است.

* پاسخ ما به وزارت کشور شایسته شهرستان نیست

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری گنبدکاووس با اشاره به اینکه اداره کل امور اتباع خارجی استانداری گلستان بارها موضوع در اختیار قرار دادن زمین از سوی شهرستان گنبدکاووس را جویا شده و پیگیری کرده است، افزود: وقتی این عزیزان و مسوولان وزارت کشور می خواهند در راستای توسعه متوازن و کاهش محرومیتی در نقاط آسیب‌پذیر به ویژه مناطق «طرح شهید شوشتری» که اتباع افغان نیز حضور دارند کمکی به ما کنند نباید آنها را معطل بگذاریم.

فرهاد شیبک با بیان اینکه مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در خصوص واگذاری زمین از سوی شهرداری متعلق به دو ماه گذشته است، گفت: انتظار ما این بود که شهرداری با سرعت بسیار بیشتری این موضوع را پیگیری کرده و به نتیجه برساند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم از هر ظرفیتی برای توسعه شهرستان استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: امروز وزارت کشور اعلام آمادگی کرده است در شهرستان ما و در مناطق آسیب‌پذیر به ویژه «محله مدرسی» دو مجتمع بزرگ فرهنگی، آموزشی و درمانی ایجاد کند و ما با تعلل خود پاسخ شایسته‌ای به این همکاری نمی‌دهیم.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول