اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

رئیس دامپزشکی مهدی‌شهر خبر داد

ساماندهی مراکز توزیع تخم‌مرغ در مهدی‌شهر/ انتقال دام با گواهی دامپزشکی انجام شود

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مهدی‌شهر با بیان اینکه مراکز توزیع تخم‌مرغ در این شهرستان ساماندهی می‌شوند، گفت: نقل و انتقال دام با گواهی بهداشتی دامپزشکی انجام شود.

ساماندهی مراکز توزیع تخم‌مرغ در مهدی‌شهر/ انتقال دام با گواهی دامپزشکی انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدی‌شهر، ایمان تجلی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای طرح برنامه جامع ارتقای کیفیت و سلامت فرآورده‌های خام دامی و اجرای طرح هویت‌دار کردن تخم‌مرغ خوراکی با مواردی مانند درج تاریخ تولید، انقضا، واحد تولیدی و بسته‌بندی روی پوسته تخم‌مرغ، بررسی‌های لازم توسط کارشناسان و بازرسان اداره دامپزشکی طی بازدیدهای ادواری انجام می‌شود.

 وی گفت: طی هماهنگی صورت‌گرفته توسط کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی استان سمنان در خصوص بازدید مشترک از مراکز عرضه زیرپوشش و غیر آن مانند سوپرمارکت‌ها در شهرستان مهدی‌شهر و در راستای ارزیابی عرضه بهداشتی تخم‌مرغ (عرضه از طریق یخچال)، تعداد 20 واحد به‌صورت تصادفی موردبررسی قرار گرفت و شرایط عرضه تخم‌مرغ توسط کارشناسان استان مطلوب ارزیابی شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مهدی‌شهر اضافه کرد: این طرح از آغاز سال 95 به‌صورت جدی در این شهرستان اجرا شده و طی آن واحدهای تولیدی و عرضه تخم‌مرغ به‌صورت حضوری رصد و نظارت می‌شوند؛ همچنین برخورد با واحدهای متخلف در دستور کار دامپزشکی شهرستان مهدی‌شهر قرار دارد.

تجلی افزود: یکی از بخش‌های عمده اجرای طرح‌های دامپزشکی مردم هستند که باید حدالامکان نسبت به تهیه تخم‌مرغ به‌صورت بسته‌بندی ویژه خانوار اقدام کنند و در هنگام خرید به کیفیت ظاهری، تاریخ تولید، انقضا و واحد تولیدکننده آن توجه داشته باشند؛ همچنین مردم می‌توانند موارد تخلف را به دامپزشکی شهرستان اعلام کنند.

توقیف خودروی حامل دام غیرمجاز در فولادمحله 

وی همچنین با اشاره به چگونگی نحوه انتقال دام بیان کرد: هرگونه حمل و نقل دام سبک و سنگین و انواع طیور و آبزیان باید بر اساس ضوابط و دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور صورت گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مهدی‌شهر گفت: در راستای کنترل بهداشتی حمل دام و جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیردار و مشترک بین انسان و دام، خودروی حامل دام غیرمجاز به تعداد 12 رأس دام سنگین با همکاری عوامل نیروی انتظامی روستای فولادمحله توقیف و به اداره دامپزشکی این شهرستان ارجاع داده شد.

تجلی اضافه کرد: در راستای اجرای ضوابط و مقررات سازمان دامپزشکی کشور، ضمن قرنطینه این دام‌ها و تکمیل پرونده، اقدامات لازم صورت گرفت.

وی تصریح کرد: برخی بیماری‌های واگیردار دام و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان به‌سرعت از طریق جابه‌جایی دام منتشر می‌شوند و همه‌گیری شدیدی در مدت‌زمان کوتاه بین جمعیت دامی و یا جامعه انسانی به وجود می‌آورند؛ در همین راستا شست‌وشو و ضدعفونی کردن خودروهای حمل قبل از بارگیری از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مهدی‌شهر از حمل و نقل غیرمجاز دام به‌عنوان یکی از عوامل مؤثر در انتشار بیماری‌هایی نظیر تب‌مالت و تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو یاد کرد و افزود: روستائیان و دامداران باید از خرید دام‌هایی که فاقد سابقه بهداشتی و یا فاقد گواهی بهداشتی حمل از دامپزشکی هستند، خودداری کنند.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول