اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از مراسم گرامیداشت هفته حمل ونقل خراسان رضوی گزارش می دهد

پروژه برقی کردن قطار مشهد ـ تهران در پیچ و خم بودجه

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به‌اینکه پروژه برقی کردن قطار مشهد-تهران همچنان در پیچ خم بودجه است، گفت: پروژه راه آهن مشهد-زاهدان یکی دیگر از پروژه‌هایی است که به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه ریلی کشور محسوب می‌شود.

پروژه برقی کردن قطار مشهد ـ تهران در پیچ و خم بودجه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمید بنایی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ونقل رانندگان و راهداری خراسان رضوی که در سالن همایش هتل پارس برگزار شد، با بیان پیگیری های انجام شده برای مطالبات کامیون‌داران، گفت:  کامیون‌دارها 21 خواسته داشتند که  تصمیمات خوبی  برای این مشکلات گرفته شده است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدوارم این تصمیمات خوب اجرایی شود، ادامه داد: به‌نظر من از تقاضاهای کامیون‌دارها تنها قسمتی از آن حل شده و بخش دیگری از آن حل نشده است، ما در حوزه دولتی هنوز در این زمینه عقب هستیم.

وی با اشاره به‌اینکه ما در کشور حدود 4 میلیون لاستیک در سال تولید می‌شود، تصریح کرد: تولید لاستیک ماشین‌های سنگین در سال بین 800 تا یک میلیون حلقه بوده، یک میلیون هم اجازه واردات لاستیک داریم، همچنین، نزدیک 2 میلیون حلقه لاستیک کم داریم که درحال تلاش هستیم این مشکل را حل کنیم.

بنایی بیان کرد: در خراسان رضوی بالغ بر 30 هزار دستگاه سنگین برون و درون شهری تولید می‌شود، در مجموع ما نیاز به 30 هزار حلقه لاستیک داریم.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در حوزه راه‌های خراسان رضوی عقب هستیم، گفت: با وجود پیگیری‌های انجام شده بازهم به نتیجه مطلوبی در زمینه راه‌های استان نرسیده‌ایم، شاید بخشی از این موضوع به‌دلیل ضعف مجلس است، آماری که در بحث بودجه بزرگراه و آزادراه وجود دارد، میزان عقب‌ماندگی خراسان رضوی را نسبت به‌سایر نقاط کشور نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه 6 هزار و 500 کیلومتر راه حمل و نقل خراسان رضوی وجود دارد که 7.4 درصد از مجموع راه‌های کشور را به‌خود اختصاص داده است، اضافه کرد: 3 درصد از متوسط آزادراه‌های کشور در این استان وجود دارد، همچنین، 19 درصد راه های اصلی کشور به خراسان رضوی در حالی اختصاص دارد که متوسط کشور در این بخش 30 درصد است، همچنین این استان از نظر برخورداری از راه های فرعی 6 درصد از متوسط کشور پایین‌تر است.

بنایی با اشاره به‌اینکه پروژه برقی کردن قطار مشهد ـ تهران همچنان در پیچ و خم بودجه است، گفت: پروژه راه آهن مشهد زاهدان یکی دیگر از پروژه‌هایی است که به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه ریلی کشور محسوب می‌شود.

باید دست دلالان لاستیک را از چرخه حمل و نقل کوتاه شود

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم با اشاره به 26 آذر  روز گرامیداشت  راهداری و حمل و نقل، گفت: مشکلاتی که امسال برای صنف رانندگان و کامیون‌داران رخ داد، به‌دلیل نوسانات قیمت ارز و مشکلات اقتصادی بود که با تلاش همه مسؤولان در این استان درراستای رفع این مشکلات گام‌های خوبی برداشته شد.

ابراهیم نصری با بیان اینکه این مشکلات خواسته دولت و مردم نیست، عنوان کرد: تمام حاکمیت اکنون دست به‌دست هم داده‌اند تا این بار مشکلات کمتر شود.

وی با بیان اینکه در زمان بحران مانند سیل و زلزله همه بخشنامه‌های دست و پا گیر حذف و مقرارت زمان بحران استفاده می‌شود، متذکر شد: ما در شرایط خاصی قرار داریم که در این شرایط  نیاز به‌مقرارت خاص داریم، بنابراین، باید در قوانین و بخشنامه‌های دست‌وپاگیردار تجدید نظر شود، قوانین برای رفع مشکلات مردم گذاشته شده نه اینکه مشکلات مردم بیشتر شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به‌تغییراتی که در چند دهه اخیر در کشورهای همسایه رخ داده است، بیان کرد: در همه دنیا تغییرات ایجاد شده، لازمه توسعه، تغییرات است، در همه بخش‌های اقتصادی و اجتماعی این تغییرات اجتناب‌ناپذیر است، با توجه به‌امکاناتی که ما داشته‌ایم، باید پیشرفت ما از کشورهای همسایه بیشتر می‌بود، اما چه اتفاق افتاده که این مسئله رخ نداده است.

نصری با بیان اینکه ما در بحث نوسازی ناگاون مشکل  داریم، اظهار کرد: در دهه نخست انقلاب اسلامی ما بهترین ناوگان حمل نقل را داشتیم، اما چطور شد، ماشین‌های سنگین بنزی که در جاده‌های ما بودند تبدیل به‌هیوندای شده‌اند، چرا باید برای هر دستگاه ناوگان حمل نقل باید حدود 2 میلیارد هزینه کرد؟

وی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه چرا نباید صنعت تولید لاستیک به‌اندازه نیاز جامعه داشته باشیم؟، اظهار کرد: ناوگان حمل نقل دو هزینه مضاعف دارد، یکی هزینه نگه‌داری و یکی هم هزینه لاستیک است، من پیشنهاد می‌کنم در این بخش به‌ناوگان حمل‌ونقل کمک شود، به‌علاوه اینکه بر توزیع لاستیک بین کامیون‌دارها نیز نظارت انجام شود تا دست دلالان از چرخ حمل و نقل کوتاه شود.

تحقق نیافتن میزان حداقل سوخت را برای کامیون‌های ترانزیت در زمان خروج از مرزها

در ادامه رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیون‌داران کشور نیز گفت: اساساً ساختار و زیربنای حمل و نقل جاده‌ای کشور دچار اشکال است، با عنایت به‌اینکه بیش از ۹۰ درصد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای خود مالک هستند، اما آنها تا مدتی پیش حق دخالت در امور، سرنوشت و سرمایه خود را نداشتند، همچنان که امروز حمل و نقل به‌عبارت بسیار ساده، شرکت‌محوری و نه خودمالکی دارای اعتبار است.

رضا تیموری با بیان اینکه برای حمل و نقل جاده‌ای کشور همه تصمیم می‌گیرند، اظهار کرد: در کنار سازمان راهداری و حمل و نقل کشور، برخی از سازمان‌ها، ادارات و نهادها موازی فعالیت می‌کند که آنها نه تنها به‌روان‌سازی چرخه حمل و نقل کمک نمی‌کند، بلکه هر کدام ناخواسته به‌نوعی سد راه رونق اقتصاد و منابع ملی می‌شوند، زیرا هر یک از آنها ساختار خواص به‌تشکیلات خودشان را دارند و برای اجرای خواسته‌های خود پافشاری می کنند.

وی اظهار کرد: توقف‌های طولانی در زمان سوخت‌گیری و بارگیری تخلیه کالا، توقف‌های طولانی و بعضا بی‌مورد در مسیر تردد به‌خاطر وجود ایست بازرسی‌ها نمونه‌ای از این مشکلات هستند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیون‌داران کشور با بیان اینکه چندین سال است میزان حداقل سوخت را برای کامیون‌های ترانزیت در زمان خروج از کشور خواستار شده است، اضافه کرد: با وجود جلسات متعدد که آخرین آن با حضور کارگروه در محل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد، برای این درخواست نتیجه‌ای حاصل نشده است.

تیموری بیان کرد: وجود مهمان‌های ناخوانده شهرداری‌ها و شرکت ملی پخش فرآورده‌های مالی نفتی  در مجاوررت پایانه‌های مرزی به‌یک مشکل لاینحل تبدیل شده، چراکه کامیونی‌داری که در حال حاضر برای ادامه حیات با مشکلات فراوان مالی و تحمیلی دست و پنجه نرم می‌کند، سزاوار نیست که هزینه‌های شهر مرزی را تامین کند، من برای چندمین بار اعتراض خود را نسبت به‌دریافت ۳۳ هزار تومان که شهرداری تایباد می‌گیرد، اعلام می‌کنم.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول