اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

جلوه‌های شیراز در شب نمایان می‌شود

شبانه‌های گردشگری در شیراز

شیراز دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است که بازدید از بسیاری از آنها در دل شب خالی از لطف نیست.

شبانه‌های گردشگری در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، با غروب خورشید اکثر گردانندگان تورهای گردشگری، اعضای شرکت‌کننده در تور را جمع می‌کنند و راه هتل را در پیش می‌گیرند. غافل از اینکه چه مقاصدی در شهر وجود دارد که دیدن آنها در شب بسیار لذت‌بخش‌تر از روز است.

طراح شبانه‌های گردشگری در شیراز با اشاره به توان و ظرفیت شب برای اجرای تورهای گردشگری در شیراز به خبرنگار فارس می‌گوید: این سبک اجرای تور گردشگری در شامگاه27 آذرماه در شیراز توسط یکی از آژانس‌های مسافرتی شیراز به اجرا درآمد.

محمدرضا احمدی ادامه می دهد: این سبک تور در تهران و چند شهر دیگر همچون دزفول و...  نیز اجرا شده است اما تا کنون در شیراز به اجرا در نیامده بود.

 وی با توصیف اینکه عمدتا گردشگران داخلی و خارجی را در طول روز به دیدن اماکن گردشگری می‌بریم، عنوان می‌کند: گردشگر عمدتا از شب تا صبح روز بعد را در هتل اقامت دارد که مدت زمان زیادی است و این مدت زمان در پاییز و زمستان به دلیل کوتاه بودن طول روز به مراتب زیادتر است.

 احمدی با اشاره به ضعف در نورپردازی برخی از اماکن تاریخی در شیراز در شب عنوان می‌کند: درب ورودی موزه سنگ در شیراز عمدتا ساعت پنج عصر بسته می‌شود و نورپردازی هم ندارد که در شب به بنا جلوه و دید شبانه بدهد.

 وی معتقد است: ادارات و مسوولان برای نورپردازی و فعالیت اماکن گردشگری شیراز در هنگام شب باید همکاری کنند تا توسعه و درآمدزایی مطلوبی در شهر با گردشگری شبانه در شیراز حاصل شود.

طراح شبانه‌های گردشگری در شیراز با اشاره به مسیر اجرای نخستین تور از این سبک در شیراز بیان می‌کند: نخستین برنامه از آرامگاه شاه شجاع مظفری که نورپردازی نداشت، شروع شد و سپس دروازه قرآن، تنگه الله اکبر، خیابان چهار باغ صفوی، آرامگاه خواجوی کرمانی، نقش برجسته فتحعلی شاه قاجار در دل کوه و باغ جهان نما مورد بازدید گردشگران قرار گرفتند.

 

احمدی، نورپردازی دروازه قرآن و باغ جهان نما را مطلوب می‌داند و می‌گوید: وجود نورکافی این اماکن در شب، خاطره بازدید خوبی برای گردشگران رقم زد و این بازدید 5 عصر آغاز شد و 9 شب به پایان رسید.

طراح شبانه‌های گردشگری می‌افزاید: برای هفته‌های آتی مسیرهای دیگری پیش‌بینی می‌شود تا جاذبه‌های شیراز در شب که با زیبایی بیشتری جلوه می‌کند به بهترین شکل ممکن معرفی شوند و مورد بازدید قرار بگیرند.

گذری بر نخستین مسیر شبانه

یک راهنمای گردشگری که در برگزاری طرح شبانه های شیراز همکاری می‌کند نیز با اشاره به آرامگاه شاه شجاع مظفری به عنوان یکی از اماکن بازدید شده در این برنامه اظهار می‌کند: آرامگاه وی که در قرن هشتم هجری حاکم شیراز بود و در حمله تیمور فوت کرد در موزه سنگ هفت تنان است.

فاطمه هوایی ادامه می‌دهد: در دوره کریمخان زند سنگی بر مزار وی می گذارند و طرح بنای مزار نیز بعدها توسط علی سامی و علی اصغر حکمت ریخته می‌شود.

وی با تاکید بر خیابان چهارباغ صفوی به عنوان یک مسیر مناسب برای گردشگری در شب می‌گوید: این خیابان که از دوره صفوی به بعد به این نام معروف شد، روبه‌روی دروازه قرآن به سمت آرامگاه علی بن حمزه(ع) قرار دارد.

هوایی می‌افزاید: موقعیت مکانی آرامگاه خواجوی کرمانی، حافظیه، باغ جهان‌نما و دروازه قرآن نیز با برخورداری از نور مناسب در شب برای اجرای تورهای شبانه مناسب است که مورد توجه بازدیدکنندگان در هنگام شب قرار می گیرد.

گزارش از مریم شمالیان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول