اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه موقت مشهد:

وظیفه مسؤولان در شرایط کنونی کار جهادی و شبانه‌روزی است

امام‌جمعه موقت مشهد گفت: در این شرایط وظیفه مسؤولان کار جهادی و شبانه‌روزی است.

وظیفه مسؤولان در شرایط کنونی  کار جهادی و شبانه‌روزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه مشهد که با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با سفارش همه نمازگزاران به‌تقوای الهی، گفت: اسلام مجموعه‌ای از اجزا مانند عقاید، باورها، فضایل اخلاقی و احکام و مقررات است.

امام‌جمعه موقت مشهد افزود: هر کدام از این اجزا جای خودش را دارد و بین شان یک ارتباط فوق‌العاده است به‌طوری که اگر یکی از آنها صدمه ببیند در بقیه هم تاثیر دارد. 

وی با بیان اینکه یکی از اجزای اسلام نماز است که جایگاه خودش را دارد و همه اجزا با این جزء ارتباط دارند، ادامه داد: نماز در کلام معصومین(ع) جایگاه ویژه‌ای دارد، رسول اکرم (ص) می‌فرمایند که نماز ستون دین است و آن را همه دین می‌دانند، یعنی همه چیز دین به‌آن وابسته است و امام صادق(ع) هم محبوب‌ترین عمل پیش خداوند را نماز معرفی می‌کنند و نخستین چیزی هم که در قیامت حسابرسی می‌شود، نماز است.

فرزانه خاطرنشان کرد: بعضی از احکام موسمی و بعضی اختصاصی است، مانند حج، روزه، جهاد و زکات اما نماز هر چند ساعت یک بار و در تمام طول عمر واجب است.

امام‌جمعه موقت مشهد ادامه داد: تنها چیزی در اسلام که می‌تواند حالت توجه به‌خدا را بدهد نماز است و از اثرات این حالت توجه دوری از گناه است و این دلیل اهمیت زیاد این فریضه الهی است.

وی در آغاز خطبه دوم‌ با بیان اینکه مناسبت‌های گوناگونی پیش رو داریم، افزود: ۵ دی‌ماه روزی است که امام راحل(ره) حفاظت و امنیت هواپیمایی را به‌سپاه پاسداران واگذار کرد.

فرزانه بیان کرد: سپاه پاسداران از روز تأسیس تا اکنون هرجا ورود پیدا کرده است، منشاء خیرات و برکات بوده، چه در جنگ تحمیلی، چه در برقراری امنیت داخلی و اکنون نیز که در بحث محرومیت‌زدایی وارد شده است.

امام‌جمعه موقت مشهد تصریح کرد: حساسیت و کارآمدی سپاه پاسداران برای انقلاب و ایران را از دشمنی معاندان و مستکبران با این مجموعه می‌توان فهمید.

امام‌جمعه موقت مشهد با اشاره به‌ملاقات چند روز پیش مقام معظم رهبری با خانواده‌های معظم شهدا، گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار هشداری نسبت به‌نقشه‌های دشمن در سال آینده دادند.

وی ادامه داد: بر اساس قرائن موجود، دشمنان و مستکبران ۵ کار را برای سال بعد در دستور کار دارند، که اولین کارشان جاسوسی، ترور شخصیت‌ها و خرابکاری توسط رژیم‌صیهونیستی در ایران است.

فرزانه عنوان کرد: دومین اقدام دشمن نفوذ در فضای مجازی و دسترسی به‌اطلاعات بانک‌ها و دستگاه های دولتی و نهادهای مهم ایران است.

امام‌جمعه موقت مشهد گفت:سومین اقدام و توطئه دشمن در سال ۹۸، برهم زدن امنیت مرزهای ایران است.

وی هشدار داد: چهارمین توطئه استکبار، بزرگ کردن اختلاف طبقاتی بین توده مردم و مسؤولان است، مسؤولان هیچ‌وقت مانند امروز در شرایط حساس نبوده‌اند، دشمن زندگی اشرافی مسؤولان و رفتارهای آقازاده‌ها و رانت‌خواری‌های میلیاردی بعضی از آنها را بزرگ‌ می‌کند.

فرزانه تصریح کرد: پنحمین توطئه دشمن در حالی است که مردم با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند، در بازار قانون جنگل حاکم است و هرکس هر کار دوست دارد می‌کند و با هر قیمتی دلش بخواهد اجناسش را می‌فروشد.

امام‌جمعه موقت مشهد عنوان کرد: دشمن تلاش می‌کند بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی را تقویت کند، اینها در هر کشوری وجود دارد اما اگر طولانی شود خساراتش غیرقابل جبران است.

وی اظهار کرد: در خانواده‌ای که معضل فقر وجود دارد اگر دخترشان خانه را ترک کند و به‌دست باندهای فساد بیافتد، آیا قابل جبران است؟ یا زن جوانی که با دو فرزند، شوهرش در اثر مشکلات به‌زندان افتاده، چه خطراتی در کمین این زن است!؟

فرزانه با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی مانند فقر، بیکاری و اعتیاد نباید طولانی شود، یادآور شد: این تبعات و آسیب‌ها باعث سوءاستفاده دشمن است و در این شرایط وظیفه مسؤولان کار جهادی و شبانه‌روزی است، کاری که منافع مردم بر خودشان و بستگانشان مقدم باشد، کار اداری جواب نمی‌دهد و مشکل‌گشا نیست.

امام‌جمعه موقت مشهد گفت: در کنار کار جهادی مسؤولان، هوشیاری و مقاومت و ایستادگی آحاد مردم هم برای پشت سر گذاشتن این بحران، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: مراقبت نیروهای امنیتی از نفوذی‌ها هم باید با حساسیت بیشتری دنبال شود، شک نکنید دشمن موفق شده در همه اقشار جامعه حتی در لباس من نفوذی درست کند.

فرزانه تصریح کرد: اگر این ۵ گام توسط مسؤولان و مردم برداشته شود، دشمن در اجرای توطئه‌ای که مقام معظم رهبری هشدار آن را دادند، موفق نمی‌شود.

امام‌جمعه موقت مشهد ادامه داد: خدا در قرآن، کید و نیرنگ دشمن را ضعیف معرفی کرده و این سنت الهی است، او را بزرگ نبینید، نترسید، البته به‌شرطی خواب نباشیم.

وی با بیان اینکه دشمن ما در فساد اخلاقی، اقتصادی و سیاسی غرق شده است، یادآور شد: فساد، سقوط و نابودی دارد، این هم یک سنت الهی است، آمریکا و صهیونیزم و آل‌سعود غرق در انواع فساد هستند و بنا بر سنت الهی نابودی‌شان نزدیک است.

فرزانه خاطرنشان کرد: مجموعه دشمنان ما برای جان و مال مردم ارزشی قائل نیستند، یمن با ۲۴ میلیون جمعیت ۴ سال است که آل‌سعود با پشتیبانی همه مستکبران جهان با این کشور می‌جنگد و تا به‌امروز بر اساس آمارهای موثق ۵۰ هزار نفر کشته شده‌اند، که ۲ هزار و ۲۷۷ نفر زن و مرد و ۳ هزار و ۵۷۵ کودک بوده‌اند و ۱۶ هزار نفر بر اثر کمبود غذا مرده‌اند.

امام‌جمعه موقت مشهد ادامه داد: این دشمنانی که برای جان و مال مردم ارزشی قائل نیستند، طبق سنت الهی محکوم به‌نابودی هستند.

وی تصریح کرد: ما نه می‌ترسیم، نه غافل می‌شویم، نه مقاوتمان را از دست می‌دهیم و نه از رو در رویی با دشمن ابایی داریم، ما مطمئن هستیم عاقبت این دشمنان نابودی است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول