اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قربانی در تذکر شفاهی:

گرانی اجناس در بازار با وجود تخصیص ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی

گرانی اجناس در بازار با وجود تخصیص ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی قربانی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس به رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت که متولی اصلی بازار در کشور و به محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی که متولی تنظیم محصولات کشاورزی و دامی است را تذکر داد.

وی افزود: برخلاف روند کاهش نرخ ارز در چند ماه اخیر در کشور قیمت کالاها ارزان نشده است و میلیاردها دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی اختصاص پیدا کرده است اما مردم در بازار این کالاها را گران می‌خرند به طوریکه قیمت مرغ هم‌اکنون به بیش از ۱۴ هزار تومان و قیمت گوشت قرمز به بالا ۷۰ هزار تومان رسیده است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که کم کم یارانه اختصاصی به هر نفر کفاف خرید نیم کیلو گوشت را هم نخواهد داد.

وی گفت: وقتی گوشت قرمز منجمد وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی در برخی فروشگاه‌ها بیش از ۵۰ هزار تومان فروش می‌رود هشدار آمیز است که اگر این روند ادامه پیدا کند گوشت مرغ هم از سبد خانوار حذف خواهد شد.

قربانی افزود: افزایش بی‌رویه قیمت مرغ، گوشت قرمز، روغن و دارو در بازار غیرقابل توجیه است ضمن اینکه ۱۰ تا ۱۲ دارو هم در داروخانه‌ها اصلاً یافت نمی‌شود و قیمت داروهای دیگر هم سرسام‌آور است.

وی افزود: اگر یک خانوادار ضعیف و کم درآمد برای سرماخوردگی باید بیش از ۱۰۰ هزار تومان هزینه کند و چه کسی پاسخگوی چنین وضعیتی است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه هزینه خانوار در تمامی بخش‌ها افزایش قابل توجهی پیدا کرده است و امروز علاوه بر ایجاد مشکلاتی برای خانواده‌های مستضعف و ضعیف جامعه، برای خانواده‌های متوسط نیز مسائل و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی تأکید کرد: اگر گرانی‌ها در کشور ادامه پیدا کند باید برای تقویت معیشت آنها برنامه‌ریزی جدیدی صورت گیرد این در حالیست که ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی تخصیص پیدا کرده است ولی هزینه‌های زیادی از جیب مردم برای خرید کالاهای اساسی خارج می‌شود اما وقتی کالاها با وجود ارز ۴۲۰۰ تومانی به مردم گران فروخته می‌شود یعنی توزیع رانت بین برخی افراد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول